4085
Sök

Lacförsegling. Ditec eller garage-jobb?

11 Inlägg
16 oktober 2008
Trådstartare
Jag står i valet och kvalet inför vintern.

Ska jag använda mig av Ditec (4000:-) eller av en "kompis, kompis" som gör det hemma (1500:-)???

Priset skiljer sig väsentligt men blir jobbet inte riktigt gjort så är det ju bara pengar i sjön.

Vet inte riktigt vad "kompisen" använder för medel (antar att det är silver seal) men det känns lite som att för 1500:- så kanske bilen inte blir riktigt tvättad, polerad mm.

På Ditec känns det som att man har lite mer av en garanti om man inte skulle vara helt nöjd.

Jag undrar även hur lång hållbarhet Ditecs produkter har i jämförelse med Silver seal.

Jag har en V50 svart-metallic -05.

Bilvårdstekniker
766 Inlägg
16 oktober 2008
Svarar som jag gjort några gånger tidigare här på forumet om ungefär samma sak :
Allt hänger på vem som utför arbetet, ditec behöver inte automatiskt betyda perfekt resultat ,ofta kan en "hemmafixare" ett minst lika bra om inte bättre jobb.

Bästa du kan göra är att fråga runt med folk som låtit din "kompis,kompis" utföra jobb på deras bilar och kolla vad dom tyckte.
Sen hållbarheten är också svår att säga, där har grundarbetet stor inverkan.
Har aldrig ägt en Ditec behandlad bil så jag törs inte svara det.

Sen har alla olika åsikter om när ett lackskydd slutar "fungera" , en del kan tycka att skyddet är borta när avrinngen börjar avta mycket och en del går efter glansen m.m.
Det är mycket individuellt med andra ord.

MVH Chrille

Life is too short to drive ugly cars!
NBT - Norrlands Bilvårdsteknik , www.Norrlandsbilvard.se - Bilvård och bilvårdsprodukter i Umeå
Bilvård Webshop : http://norrlandsbilvard.storedo.com/
www.Vtech.se

11 Inlägg
16 oktober 2008
Trådstartare
Tack för svaret.

Tror nog det blir att pröjsa extra för en Ditec.

neckwomen_88
16 oktober 2008
Den enda erfarenheten jag har av Ditec´s arbeten säger att ge kompisen en extra 500-ing och låt honom göra jobbet. Och låt honom ha bilen en hel helg el dylikt så det inte blir stress-puts. Skulle inte lämna in min till ditec. Lycka till!

Sök