3216
Sök

fjärrstyrt centrallås (Galant 96)

11 Inlägg
8 januari 2007
Trådstartare
Tjena!!!
har ett litet problem hat köpt  fjärrstyrt centrallås från www.audiotech.se dvs fjärrstyrning till centrallåsen som är i bilen.
mitt problem är att jag inte får till hur sladdarna ska vara här är förklaringen från det ställe jag köpte det: http://www.audiotech.se/download/FE-208A.pdf

det går 4 sladdar till centralåset i förrar dörren en verkar va jord  dom andra 3 kommer det ström i vid låsning eller öppning en sladd för låsning en för öppning ja ni hajar nog
skulle va välldigt tacksam om ni ville kolla o komma med nå bra ide`r eller tips tack på förhand.
smile

1 585 Inlägg
10 januari 2007
tycker det ser rätt lätt ut enligt beskrivningen! Kan väll inte vara några problem, Men du måste koppla till centrallåsets motor tror jag. För det är där alla kabblar går sen är det ju bara att följa alla kabblar. Sen är det ju bara att titta på beskrivningen och koppla ihop dom. kan ju inte vara allt för svårt:P lycka till iallafall

11 Inlägg
15 januari 2007
Trådstartare
hej tack för svaret men så lätt var det inte har prövat många varianter men inte riktigt fått till det ännu var välldigt tacksam för fler svar

11 Inlägg
19 januari 2007
Trådstartare
please help

742 Inlägg
26 januari 2007
Det är ju bara att mäta på din c-lås motor i bilen vilka kablar som har samma funktion.
- (jord)
+ (vid låsning)
+ (vid upplåsning)

Dessa signaler måste din bil ge till den befintliga motorn som sitter i dörren, bara att koppla ihop dom kablar som har samma funktion!

Använd en multimeter och mät vad som händer vid låsning och upplåsning på din c-lås motor!

Opel Astra Kombi | VW Polo Variant Open Air | VW Lupo | VW Golf 4 Kombi
www.BilstereoOnline.se - Overloud, SP Audio, SPL Lab

1 Inlägg
18 oktober 2008
http://www.thegalantcenter.net/forum/at … 1206317542

Håper du forstår norsk? Galant har negativt polet system på sentral låsen. Ut i fra bildet ser du at fargene på ledningene du skal koble på er rød/grøn og grønn/hvit. De to ledningene finner du på venstre side under sikrings boksen. Du kommer bedre til om du kobler fra alt av kontakter og løsner sikkrings boksen slik at du kommer til med verktøy osv. Eller, du kan legge opp nye ledninger inn til døren og koble deg på ledningene der. De går opp til vindu styringen.

Håper dette er til hjelp. Spør om du ikke helt forstår.

Sök