4708
Sök

Rätt eller Fel? ska man veja om man Blir omkörd på insidan?

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
16 oktober 2008
dbjanoz skrev:
discokapten skrev:
dbjanoz skrev:

Vad är en svennekillenummerett? Anar jag lite rasism här?

Jupp, jag är lätt rashatare, har aldrig varit med om att någon med (tydlig) utländskhärkomst har försökt hindra mig ifrån att köra om, snarare tvärt om, jag anser att invandrare har en större tollerans inom trafiken än Sven Svensson som leker civilpolis utan täckning.

Sund inställning, hur kan du avgöra om personen är svensk eller ej genom en bilruta i förbifarten? Haha det är bara för roligt. Kan du se om det är en finsk medborgare eller svensk? I så fall har du garanterat ett sjätte sinne

kan vara därför jag la till (tydlig). Jag ser ingen skillnad på en kille ifrån Holland och en kille ifrån Skövde.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

Trucker
2 710 Inlägg
16 oktober 2008
Fetazde skrev:
FireTraXX skrev:
Fetazde skrev:
...
han va inte svensk antar jag ?

Du är dum i huvudet antar jag?

tog du åt dig ? :S
Det var inget illa menat, har bara råkat ut för svärande/spottande taxichaffisar som inte är svenskar. verkar vara normalt !

Har inget emot invandrare, många av dom är rediga människor !!

Många e riktiga idioter. tycker själv så som invandrare / kurd smile

Fart missbrukare

DFFL
9 020 Inlägg
16 oktober 2008
discokapten skrev:
dbjanoz skrev:
discokapten skrev:

Jupp, jag är lätt rashatare, har aldrig varit med om att någon med (tydlig) utländskhärkomst har försökt hindra mig ifrån att köra om, snarare tvärt om, jag anser att invandrare har en större tollerans inom trafiken än Sven Svensson som leker civilpolis utan täckning.

Sund inställning, hur kan du avgöra om personen är svensk eller ej genom en bilruta i förbifarten? Haha det är bara för roligt. Kan du se om det är en finsk medborgare eller svensk? I så fall har du garanterat ett sjätte sinne

kan vara därför jag la till (tydlig). Jag ser ingen skillnad på en kille ifrån Holland och en kille ifrån Skövde.

Kolla på ögonen. big_smile

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

3 059 Inlägg
17 oktober 2008
sirmiro skrev:
Smajly skrev:
Hehehe.. om di inte missat det så diskuterar vi det första inlägget i tråden och givetvis så är det det som jag svarar på. Där har du alla fakta om hur det gick till. Lyx med ambulans tycker jag inte.. dom är oftast snabbare på plats än en taxi är.. Dom får man ju vänta i evigheter på.

Fast å andra sidan för att gå lite offtopic.. nu när du nämner det så kommer jag nog ALLTID att minska avstånd till framförvarande bil om det är en idiot som försöker TRÄNGA sig förbi mig på insidan där det är enfiligt. Särskilt om det sker vid vägbygge (som det gjorde i första inlägget), ja även om det inte är vägbygge för den delen. Och är det ett vägräcke som delar av vägen från höger/vänster körbana så gör det saken inte roligare.

Horribelt eller ej av mig.. ännu mera horribelt av taxin/idioten.

Tack för platsen i boken.. det glädjer.

Det beteende som du skriver att du visar i trafiken får mig att vilja skaffa en skrotbil och trycka folk av vägen.

Men nu tänker jag inte falla så lågt. Du har inte en enda rättighet i trafiken. Du har bara skyldigheter. Du är skyldig att lämna plats om någon vill köra om. Du är skyldig att underlätta omkörningen. Du är skyldig att hålla ett säkert avstånd till bilen framför.
Om någon sedan gör vad du anser är fel är du enligt svensk lag skyldig att påkalla polis.

Att, som i de fall som nämns i tråden, ta lagen i egna händer och försvåra för någon att ta sig fram är ett lagbrott. Körkortet är en lånehandling, och ett sådant beteende bör resultera i återkallning av körkortet.

Om bilen som kommer har en bra anledning till att köra om på insidan är ingenting ni vet eller ska bry er om, kör er bil och underlätta för andra. Det kan tillochmed vara en polis på väg att förhindra brott, eller en brandman på väg till stationen för larm (de som ej sover på stationen)... Även dessa kan ta en taxi om det krisar. Det finns även situationer där privatpersoner fått köra så fort de kunnat och att polisen mött upp för poliseskort där de kunnat, det är ingenting ni vet när det sker...

I fallet med denna taxichaufför är det stora felet att han tar ner rutan och spottar, men det är först efter att trådskaparen har brutit mot lagen och hindrat taxichauffören , som därmed kan ha hamnat i en farlig trafiksituation. Då vägen smalnade av har trådskaparen medvetet skapat en farlig situation för en bil som, av en anledning ingen vet, kör om på fel sida.
Då jag har bott på landet tidigare vet jag hur det är med valet att vänta på ambulanss eller inte. Jag hade egen bil, ringde larmcentralen och förklarade och på sjukhuset tog de emot med bår på parkeringen, då ambulansen varit 15-30minuter senare till sjukhuset. En taxi kanske finns nära av en annan anledning, så sluta blockera vägarna, eller klipp körkorten.

Vi ska visa hänsyn, inte ilska, i trafiken!

rolllollollol

Blanda inte in ambulans, brandkår och polis tröge, det är inte det tråden handlar om.. utan en taxi-idiot.. med andra ord en vanlig svensson.

Ja om du kunde köra din egna bil (tror dom flesta här har egna bilar) till sjukan så var du inte sjukare än att du kunnat vänta på ambulans.
Kommer ALDRIG att underlätta för någon att göra ett lagbrott.. Jag är inte skyldig någon ett skit att väja eller va som helst för att dom vill köra om på insidan på enfiligt där det knappt finns plats.. Läs på istället eller klipp ditt kort.

Citat: "Vi ska visa hänsyn, inte ilska, i trafiken!"
Jasså ska vi det? Ja säg det till taxi-idioten då, var är hans hänsyn?.. Du talar mot dig själv med ditt inlägg..

"Döhhh, think McFly, think"

Visa mig fakta på var det finns en lag som säger att jag är skyldig att underlätta till en omkörning på insidan på enfilig väg.! (Du kommer aldrig hitta det.)
Omkörning på insidan=Lagbrott=Vårdslöshet i trafik=I vissa fall Återkallelse av körkort min. 1månad.
Värre blir det om det är enfiligt.. och som i första inlägget (som detta förövrigt handlar om, om du missat det) vägbygge och hastighetssänkning.

Du tror säkert det är lagligt att överträda högsta tillåtna hastighet vid omkörning också.
Senast redigerat av Smajly (17 oktober 2008)

bira bira bira,bärs bärs bärs!
313 Inlägg
17 oktober 2008
Fetazde skrev:
Dragit efter honom verkar vara det enda rätta att göra... och "snacka" med idioten så han lär sig en läxa...

haha:P.... tyvärr äre vanligt att invandrare beter sej ganska mkt fel på alla olika sätt! men dock finns det många som sköter sej också=)

PÅ efterlyst på 3an syns det ganska mkt tongue nu menar jag inte detta som nått Rasistiskt elle dyligt.

///Widell

274 Inlägg
17 oktober 2008
Trådstartare
Daaahlqwist skrev:
Jens.. Jag hade låtit han om det varit jag, fått smaka på merca grill!!! jag har ju ändå en fin stjärna där som sikte så jag hade nog inte missat.. annars hade han fått smaka på Jürgen!

Precis.. men det är livet i trafiken,,

men nästa gång så ska jag vara beredd !!

Mästare
2 947 Inlägg
17 oktober 2008
FireTraXX skrev:
discokapten skrev:
dbjanoz skrev:

roll wink lolbig_smileyikes

widell1111 skrev:
Fetazde skrev:
Dragit efter honom verkar vara det enda rätta att göra... och "snacka" med idioten så han lär sig en läxa...

haha:P.... tyvärr äre vanligt att invandrare beter sej ganska mkt fel på alla olika sätt! men dock finns det många som sköter sej också=)

PÅ efterlyst på 3an syns det ganska mkt tongue nu menar jag inte detta som nått Rasistiskt elle dyligt.

På snutens efterlysnings lista så är det 9 av 10 invandrare/utländsk härkomst.
Senast redigerat av KimVsWorld (17 oktober 2008)

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)

204 Inlägg
17 oktober 2008
Fetazde skrev:

Svensk eller inte svensk. Har inte ett jävla dugg mä saken att göra!

hater
656 Inlägg
17 oktober 2008
jag kör ofta om på insidan. det är då man vinner tid ju..

when you're into it, you're into it. it consums you. it's all your money, it's all your time, it turns out to be you girlfriend, it turns out to be all your friends you surround yourself with. everybody knows what you are doing and how much you do it.. and it's the greatest thing when you can make it work right!...

274 Inlägg
17 oktober 2008
Trådstartare
Bettan_Nostdal skrev:
Fetazde skrev:

Svensk eller inte svensk. Har inte ett jävla dugg mä saken att göra!

bra sagt!!  ännu en tråd som spårat ur! neutral

274 Inlägg
17 oktober 2008
Trådstartare
Masaru skrev:
jag kör ofta om på insidan. det är då man vinner tid ju..

kanske det kanske men man får inte köra om på insidan  enligt lag

och det är inte alltid man vinner tid på att köra om på insidan!!
och man riskerar ju andras  liv om man kör vårdslöst!!
men men fortsätt att köra du så ska du se att du kommer få åka ambulans en vacker dag om du inte redan har gjort det!mad

VW-nörd?
4 332 Inlägg
17 oktober 2008
klart man kör om på insidan. ibland ligger de ju nån jävel å slickar ytterfilen i 60 knyck på 90 väg med stooooora möjligheter att hoppa in i högerfilen, då blåser man om ja...men men, vet att de inte handla om de ursprungligen här, men sista inlägget antydde ju att man ALDRIG ska köra om på insidan.
Klart som fan man ska...

2 271 Inlägg
17 oktober 2008
FireTraXX skrev:
discokapten skrev:
dbjanoz skrev:

big_smile

274 Inlägg
17 oktober 2008
Trådstartare
Mortalis skrev:
klart man kör om på insidan. ibland ligger de ju nån jävel å slickar ytterfilen i 60 knyck på 90 väg med stooooora möjligheter att hoppa in i högerfilen, då blåser man om ja...men men, vet att de inte handla om de ursprungligen här, men sista inlägget antydde ju att man ALDRIG ska köra om på insidan.
Klart som fan man ska...

jaja    sj klart men nu syftade jag på att han skrev att han OFTA körde om på insidan!

ofta är rätt många gånger och tillslut händer det en olycka!  men om det är någon som slickar ytterfilen i 60 på 90 väg:mad: då e det bara att dra om  med vett såklart!big_smile

Pilot och utbildad Däcksparkare
1 659 Inlägg
18 oktober 2008
epic_mazur skrev:
Mortalis skrev:
Klart som fan man ska...

jaja    sj klart men nu syftade jag på att han skrev att han OFTA körde om på insidan!

ofta är rätt många gånger och tillslut händer det en olycka!  men om det är någon som slickar ytterfilen i 60 på 90 väg:mad: då e det bara att dra om  med vett såklart!big_smile

Ja men precis, man ska ju inte alltid ligga där och härja, beror ju helt klart på situationen tongue

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

Sök