2098
Sök

Störningsmoment i trafiken

1 079 Inlägg
19 oktober 2008
Edvinoo skrev:
vill så gärna skriva "ingen kommentar" men kan inte låta bli att kommentera.
Vet inte riktigt vad det är för människor som du hänvisar till men nej jag är inte en fingervisande polishatare och förstår inte riktigt hur du kom fram till det ?
När du skriver "bara för man inte följer lagboken alla gånger är man ju inte vårdslös i trafiken"
vad exakt syftar du på då ?
Exakt vad är det du gör som är olagligt på vägarna men ändå gör att du inte betraktas som en vårdslös förare.. Jag anser mig inte heller vara en vårdslös förare så jag tar hellre bort 1 som tror att man kan glida på 90/110 vägar än 100 som "mig"..

Det har faktiskt hänt att jag till o med ringt polisen medans jag kört för att jag tycker att någon kört överdrivet vårdslöst men då har det varit att man gjort nått riktigt överdrivet som jag ansett kunde riskerat andras liv.
Jag o andra sidan tycker inte att jag har kört så att folk har varit rädda för mig, snabbt kör jag och det erkänner jag,,, men jag lovar att jag inte är den enda...

Vårdslöst kan jag inte svara på för att enligt mig så kör jag riktigt bra... ( enligt mig sa jag )

Men att starta trådar där man snackar en massa skit om andras sätt att köra är idiotiskt för att man ser alltid andras misstag o aldrig sina, o bara för att jag erkännde att jag kör på ett visst sätt så är jag en polishatande, människoföraktande galning som skiter i om jag råkar mörda nån på vägen...

jag tycker verkligen inte att du e så duktig på att dömma folk som du tror dig vara.

Edvinoo skrev:
- Kör med påslagna dim + halvljus
- Vet uppenbarligen inte vet vad körriktningsvisare/blinkers är
- gör vansinnesomkörningar i t.ex backkrön, över spärrlinje, i refuger m.m
- generellt sätt tror sig äga vägen
- Aggressiv bilförare som har körkort

Du borde seriöst då ringa till Polisen och anmäla dig själv. Kör man så dem du gör ska man inte ha körkort. Så är det bara, alla "kriterier" ovan kan orsaka krockar och dödsfall.

Å du, är det värt krocka sönder din bil, andras bilar och döda andra människor bara för att du tycker det är kul att köra som en jävla idiot? Fatta konsekvenserna av det du gör...
Senast redigerat av Syst3m (19 oktober 2008)

1 867 Inlägg
19 oktober 2008
Jag följer lagboken, men väljer att överse vissa delar, t.ex den där det står att man ska åka 50/70 på en bred fin väg med sikt i flera mil.
vårdslöshet i trafiken är ju upp till var och en att bestämma vad det är, jag tycker det är värre att folk ligger i 70 på motorvägen och ger upphov till farliga situationer när folk får väja för dom, än att jag blåser om i 140 i omkörningsfilen(för det är just vad den är, för omkörningar, så kommer det nån bakom som kör fortare, get the fuck out of the way)

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
19 oktober 2008
Edvinoo skrev:
Saker som jag gör:

- Kör med påslagna dim + halvljus

Möter du en silverfärgad bil som tänder 420W helljus långt innan mötet får du liksom skylla dig själv.. roll

Omkörningarna kan man ju alltid hoppas att du inte möter nån och att farbror blå ser dig och plockar din lapp.. mad

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

8 197 Inlägg
19 oktober 2008
FireTraXX skrev:
Andra trafikanter.

Ja, hehe.. Faktiskt. tongue

-Sir Jackie Stewart

Muttley
19 oktober 2008
Edvinoo skrev:
men snälla ni tror ni verkligen att ni är guds gåva till vägarna eller.
ingen av er kör som man ska det kan jag fan sätta bilen på.
jag är van vid det o skiter fullständigt i vad andra tycker för att dom skiter i vad jag tycker om deras körning.

gör en sådan omkörning i ett backrön med mig, jag kommer lägga mig så långt ut att de är diket du ser istället. har ingen hänsyn mot de som riskerar mitt liv på vägarna. kör gärna över heldraget men fan aldrig så du riskerar min bil, mc eller något liv. för du lär få känna på de isådana fall, jag hoppas att du helt enkelt driver med folket här nu.

du kan garanterat lämna över bilen till någon nu ja, för de finns många jag känner till som kör utan något fel. isåfall är de ju du som gnäller för att man ligger i rätt hastighet.

SAAB-fantast
41 Inlägg
19 oktober 2008
Trådstartare
Koop skrev:
Jag följer lagboken, men väljer att överse vissa delar, t.ex den där det står att man ska åka 50/70 på en bred fin väg med sikt i flera mil.
vårdslöshet i trafiken är ju upp till var och en att bestämma vad det är, jag tycker det är värre att folk ligger i 70 på motorvägen och ger upphov till farliga situationer när folk får väja för dom, än att jag blåser om i 140 i omkörningsfilen(för det är just vad den är, för omkörningar, så kommer det nån bakom som kör fortare, get the fuck out of the way)

Du vet att hastighetsbegränsningen gäller båda filerna, eller hur?

Kan väl ärligt säga att jag själv ibland överskrider hastigheten, men då handlar det om högst 10km/h. Det finns ju en anledning till varför den och den hastigheten är skyltad, jo för att om man kör mycket över det så riskerar man ens eget liv och andras.

<SAAB - Born From Jets>

volvoraggare
4 776 Inlägg
19 oktober 2008
det är dom  där som inte vet vad övergånsställe är och bara skenar över

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

R1 driver!
5 128 Inlägg
19 oktober 2008
Rille0 skrev:
folk som inte blinkar i rondeller hmm

Finns absolut INGET värre!

Och det är faktistk lika illa med dom som alltid ligger 10km/h under hastigheten, för då blir man bara irriterad och stressar om dom så fort man får chansen, borde ju åtminstone kunna hålla hastigheten!
Senast redigerat av _DamnIt (19 oktober 2008)

terazzi
19 oktober 2008
- Dem som inte blinkar och visar var dem ska tongue
- Dem som kör fulla och sätter andra i fara, dem som tror deras volvo är bäst och vill raca heeela tiden..
- Dem som ligger en i häcken när de verkligen inte passar sig alls..
- Dem som inte stannar vid övergångs ställe och bara kör över..

8 197 Inlägg
19 oktober 2008
Fattar inte riktigt folk som stör sig på de som blinker in i rondellen. Tänk lite på hur det var innan...
Fick lära mig det när jag tog mitt körkort. (15 år sen) Då var man tvungen att blinka in i dom.
Måste ha ändrat reglerna nu, men det är inte direkt olagligt att blinka in i rondellen, så länge man blinkar ut sen igen...

-Sir Jackie Stewart

1 142 Inlägg
19 oktober 2008
bor som sagt hemma och de ända ja stör mig på åär dom som ringer hem och klagar på att ja leker med livet när ja kör om folk....för inte direkt så ja leker med livet kanske lite men bara på natten tongue älskar att köra lite fortare än alla andra... men visst man tänker väll på andra i trafiken men ja hatar dom som inte kan hålla en jämn fart som pendlar hela tiden mellan 80-100

Tidsoptimist
184 Inlägg
19 oktober 2008
Kvinnor big_smile

Jag försöker iaf...

529 Inlägg
19 oktober 2008
stör mej på folk som ej kan använda blinkers vid sväng kör så sakta som dem sketet på sej eller dem ska gå av bilen innan dem kan svänga. Stör mej på folk som kör rycket i trafiken  ex 90 väg ligger dem i 80 en stunden sen 100 sen bromsar som fan nere i 70 nästan

Volvo fore life :)

IT-Tekniker
161 Inlägg
19 oktober 2008
folk illnitar före hastighetskameror.
folk som inte håller jämn fart.
folk som gör idiotomkörningar.
folk som blir förbannade när man kör lagligt... (Fattar inte vad det är för fel på en del)

1 963 Inlägg
19 oktober 2008
Slammis skrev:
folk illnitar före hastighetskameror.
folk som inte håller jämn fart.
folk som gör idiotomkörningar.
folk som blir förbannade när man kör lagligt... (Fattar inte vad det är för fel på en del)

Jag blir förbannad på såna som ska köra exakt efter hastighets skyltarna och bromsar när de blir typ 50 ist för 70.. de är ju bara o släppa gasen isf, inte bromsa de är bara irriterande.

Men are not born - Men are made

Sök