2462
Sök

Less på verkstäder!!!

17 Inlägg
22 oktober 2008
Trådstartare
Ååh, jag känner att jag är så frustrerad och irriterad just nu så ja bara måste skriva av mig! I Onsdags förra veckan lämnade jag in min AudiS3  på Börjessons i Alingsås för den första servicen (oljebyte, plus filter och kontroll av bromsar)
Man tycker ju att detta är en ganska simpel kontroll och att den borde gå ganska smärtfritt tillväga!

Senare på eftermiddagen då jag och sambon ska hämta bilen så hade de regnat, ja reflekterar över att framför bilen så ser de ut som att  det har runnit olja men eftersom de blandat upp sig med vattnet så tänker man ju att de alltid är mer än vad man tror och att de kanske runnit när de grejjat.

Åker iväg med bilen, för att ställa den i garaget, kört ca 2 mil me den sedan servicen, men sen skulle ja åka iväg igår. När ja kört ut den ur garaget så låter de lite konstigt på låga varv. Vi bestämmer oss för att ta sambons bil å parkerar audin. Idag när sambon hämtade mig så lät bilen konstigt, inga varningslampor lyser eller så, allt verkar funka. Vi parkerar öppnar huven men inget ser konstigt ut där, tittar under bilen, så ser jag att de droppar sträcker mig under och får till min fasa se att de är olja ja har på fingret!!!!!

Bilen har gått klockrent hela tiden jag har jaft den, här köper man bil för en himla massa pengar å lämnar in den för att allt ska täckas av garantin ifall bilen börjar att krångla. Ändå krånglar det.

Börjessons i Alingsås är ju kända också för att inte vara speciellt bra, ska verkligen bli kul att se va de är som hänt med den. Om det visar sig vara något som hänt under servicen kommer kräva tillbaka varenda krona på den!!!!mad

* Klåpare
1 718 Inlägg
22 oktober 2008
Blogg.

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.

1 464 Inlägg
22 oktober 2008
Nillan skrev:
Börjessons i Alingsås är ju kända också för att inte vara speciellt bra, ska verkligen bli kul att se va de är som hänt med den.

Och du lämnar in bilen där ändå? roll

Kommande Event: Error... Alldeles för många inbokade att lista här... ;)

17 Inlägg
22 oktober 2008
Trådstartare
Min första helt nya bil, man vill ju ändå tro att de vill göra sitt bästa men så va ju inte fallet. Kommer dock inte hända igen.

9 108 Inlägg
22 oktober 2008
Så det var lite olja under motorn? Inte så ovanligt precis, har ni kollat oljestickan så det nu är för lite olja?

Låser nog faktiskt denna och hänvisar till bloggen.

Sök