2227
Sök

Polisen i Hyrbussar

Tidsoptimist
184 Inlägg
25 oktober 2008
Trådstartare
Har åkt runt lite i stan och till Köpis (stort varuhusområde i närheten) och stött på en hyrbuss från Hertz, full med poliser och en påtejpad polisskylt. Satt med silvertejp.

Nån som kan ha en aning om varför? Ordinarie bil trasig?

Jag försöker iaf...

Mästare
2 947 Inlägg
25 oktober 2008
Va? Låter ju lite skumt, säker på att det var Poliser och inte Tomtar(Läs busar med för mycket fritid) då?

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)

Tidsoptimist
184 Inlägg
25 oktober 2008
Trådstartare
Hehe nä det var poliser. Körde efter mej en bra bit. Satt nå lappar i fönstret med med sånna nummer dom har på bilarna. Och alla bar såna gula västar med

Jag försöker iaf...

KHRacing
25 oktober 2008
Garanterat på väg till nåt fotbollsevenemang.

Tidsoptimist
184 Inlägg
25 oktober 2008
Trådstartare
Brynäs möter luleå hemma ikväll. Är nog det i sånna fall. Thx

Jag försöker iaf...

25 oktober 2008
Sverigedemokraterna har möte i Gävle
http://arbetarbladet.se/nyheter/gavle/1.203772

fotointresserad
2 307 Inlägg
25 oktober 2008
Såg något liknande själv i Sundsvall i torsdags. Massa poliser som satt i en skåpbil som såg ut att kunna tillhöra vägverket typ. Satt på tågstationen och på vägen dit så mötte jag några med hockeytröjor då det var "derby" den kvällen, Timrå-Brynäs.

Så resonemanget om att det kunde vara för något idrottsevenemang kan nog stämma..

EDIT: Låter nog visserligen kanske lite mer troligt om att det hade med SD att göra ändå =P
Senast redigerat av Norde (25 oktober 2008)

Tidsoptimist
184 Inlägg
25 oktober 2008
Trådstartare
Okej, SD är i stan. Det förklarar ju en hel del
Senast redigerat av nooky (25 oktober 2008)

Jag försöker iaf...

Fisketokig
2 997 Inlägg
25 oktober 2008
SupershittyToTheMax skrev:
Sverigedemokraterna har möte i Gävle
http://arbetarbladet.se/nyheter/gavle/1.203772

Bara hoppas att de tar till sig när de är där...

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

1 002 Inlägg
25 oktober 2008
även armén använder hyrbussar från herts.. frågan är ju bara varför..

...

2 337 Inlägg
25 oktober 2008
dahboy skrev:

För att det är billigare för oss att hyra in extra bussar när vi behöver dem, istället för att ha ett gäng stå och vänta på att användas någon gång då och då.

Pro detailer
417 Inlägg
26 oktober 2008
dahboy skrev:

Även många av försvarets bilar kommer från Hertz, iaf i dagsläget, får se vem som får det avtalet längre fram. Dom kom fram till för nått år sedan att det var billigare att hyra in bilarna än att äga dom själva.

Det är faktiskt betydligt fler företag som använder sig av hyrbilar än man kan tro, i princip alla stora företag har avtal med något hyrbilsföretag och även en del mindre hyr då det i längden lönar sig, dom får en bil med full service och skulle nått strula får dom en ny bil ganska omgående istället för att behöva vänta på verkstaden.
Senast redigerat av Fartsyndare (26 oktober 2008)

If your not living on the edge, your taking up too much space inte the middle 8)

Tidsoptimist
184 Inlägg
26 oktober 2008
Trådstartare
Fartsyndare skrev:
dahboy skrev:

Även många av försvarets bilar kommer från Hertz, iaf i dagsläget, får se vem som får det avtalet längre fram. Dom kom fram till för nått år sedan att det var billigare att hyra in bilarna än att äga dom själva.

Det är faktiskt betydligt fler företag som använder sig av hyrbilar än man kan tro, i princip alla stora företag har avtal med något hyrbilsföretag och även en del mindre hyr då det i längden lönar sig, dom får en bil med full service och skulle nått strula får dom en ny bil ganska omgående istället för att behöva vänta på verkstaden.

Det låter ju faktiskt riktigt vettigt

Jag försöker iaf...

1 002 Inlägg
26 oktober 2008
Sarge skrev:
dahboy skrev:

För att det är billigare för oss att hyra in extra bussar när vi behöver dem, istället för att ha ett gäng stå och vänta på att användas någon gång då och då.

Under mina 11 månader i det gröna så användes herts bussarna varje dag.. hur kan de bli billigare.?

...

379 Inlägg
26 oktober 2008
Tror det har att göra med att inom försvaret är det TPC som "äger" bilarna och de olika avdelningarna/kompanier/plutoner får hyra av TPC. Tydligen är det billigare hyra från Hertz än TPC plus att man får nyare och säkrare bil. V70 -07 mot 245-86. Var iallafall så när jag skulle utomlands med firman -03

Mr Burns: "You´re a star!"
Homer "Wohoo!"
Mr Burns: "An operastar"
Homer: "Doh!"

Sök