4679
Sök

Mutant MT1500.1 XXX + basval?

6 851 Inlägg
21 oktober 2008
Inte bestämt dej än..min GZRW finns fortfarande i stan och till salu wink

Försöker lära sig
156 Inlägg
21 oktober 2008
Trådstartare
TT-Avant skrev:

heter den GZRW30SPL? är de nåt välljud i en sån då?

Försöker lära sig
156 Inlägg
21 oktober 2008
Trådstartare
förresten nån som vet någon webbbutik där dom säljer Earthquake? hittar inte något på webbutiks tips tråden. hur låter earthquake förresten?

6 851 Inlägg
21 oktober 2008
Phille_flow skrev:
TT-Avant skrev:

NJa..välljud och välljud. beror på vad man jämför med och vad för steg man har. Har ju själv DLS A6 steget så det har fin kontroll på basen, även på högre volym. Men det är ju ingen SQ bas, men spelar högt,ja det gör den och det låter helt ok. om man tänker på hur högt det låter (om du fattar)

Försöker lära sig
156 Inlägg
21 oktober 2008
Trådstartare
TT-Avant skrev:
Phille_flow skrev:
TT-Avant skrev:

NJa..välljud och välljud. beror på vad man jämför med och vad för steg man har. Har ju själv DLS A6 steget så det har fin kontroll på basen, även på högre volym. Men det är ju ingen SQ bas, men spelar högt,ja det gör den och det låter helt ok. om man tänker på hur högt det låter (om du fattar)

javisst jag hajar. så jobbigt bara vill lyssna på olika alternativ men de är ju typ ett halvår kvar till mässan. men jag får la forstätta vela en stund till. men jag PM la dig framåt här jag skulle ju ta en provlyssning lr å lite tips kanske tongue

6 851 Inlägg
21 oktober 2008
Inga problem. Men då du valt ett Mutant XXX steg så kan det kanske inte vara så noga med hur välljudande basen är wink
Du kan även få lyssna på en Hertz 10" i sluten låda, ett par MTX 12" i portad låda.
Även framåt i vinter/vår så kommer jag ev. kunna ordna provlyssning på Soundstream basar och JL basar mf. big_smile
Senast redigerat av TT-Avant (21 oktober 2008)

Försöker lära sig
156 Inlägg
22 oktober 2008
Trådstartare
TT-Avant skrev:
Inga problem. Men då du valt ett Mutant XXX steg så kan det kanske inte vara så noga med hur välljudande basen är wink
Du kan även få lyssna på en Hertz 10" i sluten låda, ett par MTX 12" i portad låda.
Även framåt i vinter/vår så kommer jag ev. kunna ordna provlyssning på Soundstream basar och JL basar mf. big_smile

Hehe okok är de så illa menar du:P vad är de för mtx basar? haha perfekt får ju ta en provlyssning snart då.

6 851 Inlägg
22 oktober 2008
Phille_flow skrev:
TT-Avant skrev:

Hehe okok är de så illa menar du:P vad är de för mtx basar? haha perfekt får ju ta en provlyssning snart då.

Vet inte redigt själv vad för MTX det är om jag ska vara ärlig..Ska kolla lite närmare på detta inom en snar framtid (hoppas jag). Men kolla en dag du kan så kan du få lyssna på lite saker, om inte annart för att bilda dej en uppfattning av hur det spelar i en ganska stor kombi bil.

Försöker lära sig
156 Inlägg
22 oktober 2008
Trådstartare
TT-Avant skrev:
Phille_flow skrev:
TT-Avant skrev:

Vet inte redigt själv vad för MTX det är om jag ska vara ärlig..Ska kolla lite närmare på detta inom en snar framtid (hoppas jag). Men kolla en dag du kan så kan du få lyssna på lite saker, om inte annart för att bilda dej en uppfattning av hur det spelar i en ganska stor kombi bil.

okok... ja visst jag kan ju höra av mig i helgen lr nått om de passar de ska bli intressant detta:D

199 Inlägg
23 oktober 2008
Phille_flow skrev:
förresten nån som vet någon webbbutik där dom säljer Earthquake? hittar inte något på webbutiks tips tråden. hur låter earthquake förresten?

www.autohifi.dk säljer till sverige också ! man kan få bra priser iaf jag fick det

Försöker lära sig
156 Inlägg
24 oktober 2008
Trådstartare
attityds_problem skrev:
Phille_flow skrev:

www.autohifi.dk säljer till sverige också ! man kan få bra priser iaf jag fick det

tack tack

Försöker lära sig
156 Inlägg
27 oktober 2008
Trådstartare
Jaha nu känns det som de står mellan antimgen EN: RF t1 , Re audio sx eller Kicker L7 15"are allihop. undrar bara vilken ni tror jag skulle få mest tryck med (spela högst) om någon har spelat med någon av domma i bassrace osv och har resultat skulle de va kul å få veta?
Senast redigerat av Phille_flow (27 oktober 2008)

733 Inlägg
27 oktober 2008
jag tror antingen på Kicker L7 15 eller re sx 15...men den ena är dyrare än den andra..

M.v.h. Emil

M.v.h. Emil

Försöker lära sig
156 Inlägg
28 oktober 2008
Trådstartare
thulle1 skrev:
jag tror antingen på Kicker L7 15 eller re sx 15...men den ena är dyrare än den andra..

M.v.h. Emil

joo men en 500ing spelar ingen roll. Kanske är orättvist å jämföra domma förresten 4kantiga basar har ju bra mycke större konarea men ingen som har erfarenhet som lyssnat på båda med jämförbara steg?
Senast redigerat av Phille_flow (28 oktober 2008)

Sök