2752
Sök

vart e varvstoppet på bmw 325 e36 -92?

60 Inlägg
28 oktober 2008
Trådstartare
#1
när är varvstoppet ngn som vet ?
Senast redigerat av GT-R2008 (28 oktober 2008)

///When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough! ///

Evolution Garage
1 299 Inlägg
28 oktober 2008
#2
prova...

Sky´s the limit...

60 Inlägg
28 oktober 2008
Trådstartare
#3
händer inget över 7000 så

///When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough! ///

Avstängd
298 Inlägg
28 oktober 2008
#4
GT-R2008 skrev:
händer inget över 7000 så

det måste vara borttaget helt
varva inte över 7000rpm! då kommer kolvarna ut genom huven wink

jag varvade min gamla 325a till 7000rpm och det var inga problem
högre än så ...and your on your own

60 Inlägg
28 oktober 2008
Trådstartare
#5
PG skrev:
GT-R2008 skrev:
händer inget över 7000 så

det måste vara borttaget helt
varva inte över 7000rpm! då kommer kolvarna ut genom huven wink

jag varvade min gamla 325a till 7000rpm och det var inga problem
högre än så ...and your on your own

va den chippad då eller ?

///When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough! ///

Avstängd
298 Inlägg
28 oktober 2008
#6
GT-R2008 skrev:
va den chippad då eller ?

ja

60 Inlägg
28 oktober 2008
Trådstartare
#7
PG skrev:
GT-R2008 skrev:
va den chippad då eller ?

ja

aah den kanske är chippad då får kolla upp det

///When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough! ///

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
28 oktober 2008
#8
original ligger de på 6.5k rpm

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

1 353 Inlägg
29 oktober 2008
#9
Vet iallafall att när en original M50 motor börjar närma sig ~9000 RPM så blir ventilerna krokiga! smile

för er nyfikna, 6500 RPM på 4'ans växel, ska växla till 5'an, men råkade bli 3an istället, och nej, var inte jag som körde, men jag som tog isär motorn.

There's no replacement for displacement

60 Inlägg
29 oktober 2008
Trådstartare
#10
så långt kommer den nog aldrig få gå riktigt big_smile

///When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough! ///

Montör
664 Inlägg
29 oktober 2008
#11
skulle tro att den stoppar vid 7200 eller någonting kanske? Högre än så låter inte lämpligt på en originalmotor smile

Offlinebilar jag äger just nu:Mitsubishi Lancer Evolution IV GSR -96, Saab 9000 CDE 2.3t -95, Saab 9000CSE 2.3T -95, Toyota KE35 -78.

vinnarskalle!
907 Inlägg
29 oktober 2008
#12
Batta skrev:
Vet iallafall att när en original M50 motor börjar närma sig ~9000 RPM så blir ventilerna krokiga! smile

för er nyfikna, 6500 RPM på 4'ans växel, ska växla till 5'an, men råkade bli 3an istället, och nej, var inte jag som körde, men jag som tog isär motorn.

om du ligger på 6500rpm på 4an, så blir det 7500-8000rpm på 3an smile Men jag skulle ivf aldrig trimma en M50 så den varvar mer än 7000. Hydrauliska lyftare tror jag att den motorn har.



Sök