4206
Sök

Motor dör när när man sätter på helljus?!

Team MTM
43 Inlägg
27 oktober 2008
Trådstartare
Ja har en volvo 740 -87 med en b230f, men mitt problem är att så fort ja sätter på helljus så dör min bil är de någon som vet va felet är?

Stålverksarbetare
372 Inlägg
27 oktober 2008
Har du kollat hur mycket generatorn laddar?

Team MTM
43 Inlägg
27 oktober 2008
Trådstartare
MazterX skrev:
Har du kollat hur mycket generatorn laddar?

nej men den har funkat förrut ska de bara dö då? om de är generatorn?

Avstängd
1 266 Inlägg
27 oktober 2008
Riro skrev:
Ja har en volvo 740 -87 med en b230f, men mitt problem är att så fort ja sätter på helljus så dör min bil är de någon som vet va felet är?

Jag hade exakt samma problem, då var kontakterna till positionljusen i fram glappa..kolla upp det, har du varit där och pillat nått eller ?

Volvo 740 Tic - 1986 - B230et 531topp - 19.000km
Nej det är inte jag på bilden

Team MTM
43 Inlägg
27 oktober 2008
Trådstartare
TheFinnishFlash skrev:
Riro skrev:

Jag hade exakt samma problem, då var kontakterna till positionljusen i fram glappa..kolla upp det, har du varit där och pillat nått eller ?

ja för de va dålig jord i ena.

Pilot och utbildad Däcksparkare
1 659 Inlägg
27 oktober 2008
Pratar du om orginal helljuset nu eller har du kopplat in extra?

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

Team MTM
43 Inlägg
27 oktober 2008
Trådstartare
Robban_89 skrev:

org menar ja. men de händer på halv ljuset oxå nu hmm men inte på varsel lr parkering.

Pilot och utbildad Däcksparkare
1 659 Inlägg
27 oktober 2008
Dör den alltså när du sätter på helljuset och halvljuset nu?
Och en tillägsfråga, händer det när du kör eller när du står på tomgången? smile

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

Entreprenör
1 784 Inlägg
27 oktober 2008
Riro skrev:
Robban_89 skrev:

org menar ja. men de händer på halv ljuset oxå nu hmm men inte på varsel lr parkering.

Ta du och mät hur mycke de laddar ska du se att du hittar felet...

Gasglad
3 244 Inlägg
29 oktober 2008
Stå framför motorn, sen kollar du på vänster sida precis vid batteriet typ om du har det monterat där. Där finns det en kabel som jordas i chassit.. är 100% säker på att det är den som glappar för jag hade exakt samma symptom som dig!

//Carfreak

Sök