3712
Sök

Formel 1 finalen 2008?

268 Inlägg
2 november 2008
Trådstartare
Hej på er Garaget folk smile..

Vad tycker alla om finalen? lol

2 182 Inlägg
2 november 2008
Spännande, synd att Massa inte vart världsmästare sad Satt å skrek som en idiot när Glock inte kunde hålla emot Vettel å Hamilton.

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

5 089 Inlägg
2 november 2008
jag satte på när dte var 30 minter kvar elle rnågot sånt:P samtidigt som jag satt framför datorn och tittade då.. men jag fattade absolut ingeting i slutet big_smile kan ngåon förklara vad som hände?big_smile

låg massa etta.. men att nåogn längre bak sumpade sig så massa förlorade.. typ?

\Lindgren

2 182 Inlägg
2 november 2008
FLindgren skrev:
jag satte på när dte var 30 minter kvar elle rnågot sånt:P samtidigt som jag satt framför datorn och tittade då.. men jag fattade absolut ingeting i slutet big_smile kan ngåon förklara vad som hände?big_smile

låg massa etta.. men att nåogn längre bak sumpade sig så massa förlorade.. typ?

Stämmer, Massa låg etta, Hamilton låg på en sjätteplats de två sista varven å han behövde en 5:e plats för att bli världsmästare. Så de två sista varven var Massa mästare, men tyvärr så kunde inte Glock hålla emot de sista 3-400m som var kvar mot mål, Hamilton upp på 5:e å världsmästare med minsta marginal.

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

268 Inlägg
2 november 2008
Trådstartare
det var ju verkligen på håret att Massa inte gick i mål med världsmästare titeln tråkigt för honom!!
Hamilton har haft lite väl aggressiv körning i år, menmen kul för honom väl tongue. Dock inget jag jublar över lol

Sen nästa år så ska F1 visar på Viasat Motor så blir dåligt med att se F1 i fortsättningen sad

457 Inlägg
2 november 2008
Tråkigt för sporten att Hamilton fick vinna, Massa var helt klart bättre värd vinnare, anser jag!

Sen kan vi diskutera om det vart mygel bak i klungan och släppte helt enkelt fram Hamilton till seger!

SKÅNING
1 215 Inlägg
2 november 2008
Marcus_Turbo skrev:
det var ju verkligen på håret att Massa inte gick i mål med världsmästare titeln tråkigt för honom!!
Hamilton har haft lite väl aggressiv körning i år, menmen kul för honom väl tongue. Dock inget jag jublar över lol

Sen nästa år så ska F1 visar på Viasat Motor så blir dåligt med att se F1 i fortsättningen sad

Nej vad tråkigt.

ang finalen så kan´man inte säga annat än att det var spännande in i det sista, och händelserik start

Projekt:Volvo 244 GL blir TURBO Bilen som ALDRIG kommer bli 100% färdig

2 182 Inlägg
2 november 2008
Synd att Couldhart (stavning?) crasha i sitt sista race sad Hade jue vart en riktig höjdare om han fått ta poäng.

-Johnny Bravo

268 Inlägg
2 november 2008
Trådstartare
Aern skrev:
Tråkigt för sporten att Hamilton fick vinna, Massa var helt klart bättre värd vinnare, anser jag!

Sen kan vi diskutera om det vart mygel bak i klungan och släppte helt enkelt fram Hamilton till seger!

Håller med där!!

Sen det med mygel är väl mycket möjligt men ja, är något vi aldrig kommer få svar på wink..
Gick väldigt fort där i slutet tongue.
Från att skrika o jubla och bara gå till dusterhet gick fort neutral haha

2 337 Inlägg
2 november 2008
Jäkligt spännande under de två sista varven, jag blev redigt sur när Glock släppte förbi Hamilton i slutet. Men Ferrari vann ju iaf konstruktörs-VM, alltid något smile

Men som nämndes ovan också, synd för D. Coulthard, hade varit skoj om han hade fått ta en bra placering idag.

Low is a lifestyle
956 Inlägg
2 november 2008
Glock "släppte" inte förbi. han körde med slicks. och inte regndäck som vettel och hamilton.därför blev de lätt för både vettel och hamilton att ta sig förbi glock.

Inredningsverkstaden.nu
Bilradiohuset.se

2 337 Inlägg
2 november 2008
Dåligt ordval från min sida. Menade inte att han medvetet släppte förbi dem.

67 Inlägg
3 november 2008
Har aldrig sätt något liknande under de 7 åren jag följt det..!

Men sen blev man besviken på svensk tv som vanligt att dom hade reklamavbrott direkt efter målgång, men det hade jag redan räknat med så ingen nyhet precis
Senast redigerat av M.F. (3 november 2008)

Majestas
1 319 Inlägg
3 november 2008
Lätt brutalaste och roligaste loppet jag sett, eller iaf avslutningen.
Ja satt och kollade på finalen med min kusin och hans polare
vi satt och skrek som fan när Vettel körde om Hamilton.
( Gillar inte Hamilton, har liksom inget emot honom men jag har svårt att gilla honom )

Det absolut bästa som kunde hända hände nästan på slutet iom regnet.
Vart ganska sur när Glock inte kunde hålla tempot. Tyckte han släppte om alla allt för lätt.
Ska bli intressant att se vad han / Toyota har nått och säga om händelsen där.

Team VeboTrim

67 Inlägg
3 november 2008
Roligt var det när ferrari trodde massa tagit hem segern wink men det läktes fort smile jag hejade på hamilton.!
Men jag tyckte faktiskt synd om massa ojoj nästan så man fick lite tårar själv i soffan.!

1 827 Inlägg
3 november 2008
http://www.s2ki.com/forums/index.php?act=module&module=gallery&cmd=viewimage&img=583173&md=18

Tragiskt dock att Massa inte tog hem segern, Hamilton har ju visat sig omogen en vinst ganska länge... Sen tror jag personligen att det inte dröjer länge innan det kommer fram att Glock var köpt eller motsvarande.

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

Majestas
1 319 Inlägg
3 november 2008
Eisenhut skrev:
http://www.s2ki.com/forums/index.php?ac … &md=18

Tragiskt dock att Massa inte tog hem segern, Hamilton har ju visat sig omogen en vinst ganska länge... Sen tror jag personligen att det inte dröjer länge innan det kommer fram att Glock var köpt eller motsvarande.

Haha, det där ögonblicket när han får reda på sanningen och förändrar blicken är oslagbart lol

Team VeboTrim

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
3 november 2008
Usch fy blä tvi.

Hamilton ska inte ens ha licens. Kan man inte stanna för rött ljus, tvingar av folk i gräset då det är riktigt med vatten där osv ska man inte ha licens...

Så detta är synd. Men som kommentatorerna sa, de kommer inte upp i 100poäng på hela året, vilket tyder på att det dels varit jämnt, men även att de klantat sig ofta...

Menmen, jag vet hur jag hade gjort om jag varit teamboss i ferrari, då hade risken varit liten att Ham kom in så högt som 5a...

Sök