3848
Sök

Sänkning 9- areo kombi -06

135 Inlägg
2 november 2008
Trådstartare
Hej .!
Jo jag skulle vilja sänka min 9-3 fram mer än vad sänkningssatsen gör(45mm),skulle vilja har ner den iaf 65mm hälst 70mm, Vad göra ?  man kan ju inte kapa i dom ,då dom är komiska i bägge ändar ! .Finns de någon som vet eller kanske någon som vet en firma som  tillverkar .?!?!   

Mvh Sanhoj

672 Inlägg
2 november 2008
Antar att du även måste byta dämpare då.
Kolla på ett coiloverkit...

Damn Smiler did you just smile? Hell yeah i did =)
/Thomas.

SKÅNING
1 215 Inlägg
2 november 2008
finns klämmor som man klämmer ihop fjädern med inget bra vad jag hör och inte godkända av SBP, om du har ett gasverk så värm fjädern och sen gunga på bilen vid den fjädern nu värmt så kommer den att bli lägre (men inte lägre än glocalnet) lol

Projekt:Volvo 244 GL blir TURBO Bilen som ALDRIG kommer bli 100% färdig

135 Inlägg
2 november 2008
Trådstartare
alexm- skrev:
finns klämmor som man klämmer ihop fjädern med inget bra vad jag hör och inte godkända av SBP, om du har ett gasverk så värm fjädern och sen gunga på bilen vid den fjädern nu värmt så kommer den att bli lägre (men inte lägre än glocalnet) lol

Har lurat lite på att värma med går inte själva fjäderstålet ur då ?

672 Inlägg
3 november 2008
sanhoj skrev:
alexm- skrev:

Har lurat lite på att värma med går inte själva fjäderstålet ur då ?

Men vafan de är väll ingen gammel volvo du har?
Har du råd å köpa bilen så har du nog råd me riktig sänkning smile

Damn Smiler did you just smile? Hell yeah i did =)
/Thomas.

2 164 Inlägg
3 november 2008
Köp på GE motorsport och då med dämpare.
Värm INTE på fjädrarna och sänk på de sättet.
De kan sluta i katastrof.

MVH

F

41 Inlägg
3 november 2008
Finns flera varianter, t.ex sängningsfjädrar, dämpare + fjädrar eller ett komplett Saab coiloverkit från t.ex Ksport :

http://www.raidopower.se/Shop/Applicati … MenuId=373

Mvh
Andreas

Allt i allo
358 Inlägg
3 november 2008
sanhoj skrev:
Hej .!
Jo jag skulle vilja sänka min 9-3 fram mer än vad sänkningssatsen gör(45mm),skulle vilja har ner den iaf 65mm hälst 70mm, Vad göra ?  man kan ju inte kapa i dom ,då dom är komiska i bägge ändar ! .Finns de någon som vet eller kanske någon som vet en firma som  tillverkar .?!?!   

Mvh Sanhoj

skapligt skrattretande ellerhur?wink

nej men om du är rik så får du väl ringa till något företag som tillverkar fjädrar och be dom göra ett par.

kan ju dock säga att om du sänker den så mycket så har du tappat all körglädje, du kan likagärna tabort fjädrar+dämpare och svetsa dit en rörbit.'

edit: detta är ju bara min åsikt. lyssna inte på mig om du vill göra detta.
Senast redigerat av Ramneborg (3 november 2008)

De é nice !

Sök