3119
Sök

instrumentbelysning (volvo 855)

3 Inlägg
11 november 2008
Trådstartare
Hej, någon som vet om man måste ta bort hela överdelen på instrumentpanelen för att byta några glödlampor?

892 Inlägg
11 november 2008
Antagligen inte, men så skiljer det nog från modell till modell. Var är det för bil vi snackar om?
Senast redigerat av Android (11 november 2008)

"Nä det här suger. Farväl grymma värld! Nu raderar jag kontot." *dramatiskt musklick* - Sandman
Min projekt tråd

3 Inlägg
11 november 2008
Trådstartare
sorry, volvo855

Blyfot
829 Inlägg
11 november 2008
bör man komma åt under ifrån

"bara en mor kan älska en sån son"

892 Inlägg
11 november 2008
Ok, jag kan tyvärr inte ett smack om Volvo, men på Calibran så är det bara att lossa på lite plast lister, så kan man plocka ur hela instrumenthuset framifrån sen, tycker det borde gå att göra nått liknande på Volvo? smile

"Nä det här suger. Farväl grymma värld! Nu raderar jag kontot." *dramatiskt musklick* - Sandman
Min projekt tråd

8 156 Inlägg
11 november 2008
Ta gärna med det i rubriken wink
Välkommen till Garaget.org.
/Moderator

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

61 Inlägg
11 november 2008
Vad jag vet så måste du lossa en bra mängd plast för att komma åt belysningen i instrumentpanelen.

Avstängd
653 Inlägg
11 november 2008
bosse56 skrev:
Hej, någon som vet om man måste ta bort hela överdelen på instrumentpanelen för att byta några glödlampor?

Ja du måste ta bort hela överdelen.

Jag har rätt i vad jag än säger.

925 Inlägg
11 november 2008
tjaa tyvärr så måste man ta av överdelen genom skruvar som sitter i fläktutgångarna 2 i mitten och 1 på varsin sida jag jobbar på Volvo och har själv haft en 855 t5r t-gul så jag har gjort det ett antal gånger:( tongue

men lycka till gallrerna för fläktarna tar du bort med en enkel skruvmejsel

MVH//Legwind

Feel The Difference

3 Inlägg
11 november 2008
Trådstartare
tack för tipsen..Det är bara att skruva o se smile ut

Sök