Jag har fått en glasskada på vindrutan (metallföremål vs ruta) nu när jag renoverar Trans Am:en och jag undrar om min försäkring kan täcka det (vanlig halvförsäkring hos trygg hansa)?
bara snacka med försäkringsbolaget och säga att det var en olyckshändelse bytte ruta på morsans bil förra veckan försäkrings gubbarna frågade inte ens vad som hänt utan va bara svänga in med den till glasmästaren dock var det länsförsäkringar eller om det var sveland på den bilen hmm
Problemet är ju att bilen har varit avställd sedan 80-talet! Därför är det kanske dumt att säga att det är stenskott eller något sådant!
Har du garageförsäkring på bilen då eftersom du vill ta det via bolaget, vilken omfattning!? Om bilen är avställd med en garageförsäkring så får du tala med ditt försäkringsbolag huruvida dom vill ta detta på sig eller ej. Om bilen varit i trafik så hade läget varit annorlunda, antingen hade man kunnat ha tur att få det på glasförsäkringen men i värsta fall hade det fått gå på vagnskadan eftersom det inte är en "trafikskada".