3644
Sök

v70 -97 glt felsökning hjälp önskas

3 Inlägg
21 november 2008
Trådstartare
#1
Hej

Har en v70 -97 glt 26000 mil på väg till dagis motade den med gick stannade vid dagis i 10 min när jag kom ut så startar den till varje startförsök med dör försökte ett antal gånger bilen fick stå till nästa dag
Provar igen bilen startar med måste hålla varv på den kommer 1 km och dör sedan samma symtom som sist bogsering hem
Bytte nästa dag tändstift och nytt försök startar fint och går i ca 1 minut sedan död och samma symtom som sist
Kommentar från volvo att kanske svänghjuls givaren eller kamaxegivare  trasig

Några ideer och hur man ev kollar givarna??

tacksam för hjälp

mvh
stefan

607 Inlägg
23 november 2008
#2
Enklaste sättet är nog att plugga in dator på bilen så syns det ganska fort, bara bita i det sura äpplet och "punga ut" för en felsökning.

Annars kan det ju vara värt att kolla upp Lmm, jag bytte min(v70 glt -97) för någon månad sen då hade bilen gått ca 26300mil.

Är ju bara att dra ur kontakten för lmm och blir det ingen skillnad då så skulle jag rekommendera dig att byta den.

Lycka till.

Mvh

Where´s the any key?
"Ford Motorsport Club Sweden"

* Voff voff *
10 449 Inlägg
23 november 2008
#3
Kollat skicket på rotorn resp. fördelaren?

Om kamaxelgivaren är kass så startar inte bilen och skulle givaren ge upp under färd fortsätter bilen gå! Motorn använder sig bara av givaren precis vid start!

När bilen väl går... Lyser det någon kontrollampa då? Om inte så är det troligen inte varken svänghjuls- eller kamaxelgivaren då båda sätter felkod!

Andra troliga fel kan vara igensatt soppafilter (som släpper igenom lagom så den går nå´n minut men stannar sen) eller kanske slut soppapump...

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/


Sök