3563
Sök

Tips om bra och komfortabel pendlarbil

blacken
30 september 2008
Granada! MKI/MKII cool
Senast redigerat av blacken (30 september 2008)

1 129 Inlägg
30 september 2008
Trådstartare
JaggaChafen skrev:
Saab eller Honda Accord tror jag Honda e rätt nice lite japs merca över dom iaf accorden

Jag har tittat på accord halvkombi, men de modellerna som ja tycker är fina kostar lite mer det ja kan tänka mig att lägga ut för en pendlarbil.

När det gäller saab så finns det ju fina 9-3 or till ett bra pris, men ja vet inte om det är så smart o ha en turbo som pendlarbil. Utan kanske borde hålla mig till bilar med små men pigga motorer.

1 129 Inlägg
3 november 2008
Trådstartare
Istället för att göra ny tråd om i princip samma sak, så använder ja min gamla.

När jag skrev denna tråden så va ja ute efter en bil runt 40.000. Och hade god tid på mig att leta. Men för nån dag sen så väjade jag för vilt och körde av vägen. Jag klarade mig utan skador, men bilen blev skrot.

Bilen var helförsäkrad som tur var, men jag tror inte att jag får mer än 25-30.000 för den.

Med tanke på att jag pendlar och är rätt beroende av bil så är det bara att börja leta o försöka hitta en bil så fort som möjligt. Vilken halvkombi tycker ni har bra komfort o ger mycke för pengarna?.

11 Inlägg
4 november 2008
Skulle sattsa på en s70 grymt bekväma sätten och desutom är det ju rätt så säkra bilar. Sen så går det ju att hitta s70'n för en billigare peng än kombin offtast.

VW-nörd?
4 332 Inlägg
4 november 2008
Palicuse skrev:

När jag skrev denna tråden så va ja ute efter en bil runt 40.000. Och hade god tid på mig att leta. Men för nån dag sen så väjade jag för vilt och körde av vägen. Jag klarade mig utan skador, men bilen blev skrot.

Bilen var helförsäkrad som tur var, men jag tror inte att jag får mer än 25-30.000 för den.

Med tanke på att jag pendlar och är rätt beroende av bil så är det bara att börja leta o försöka hitta en bil så fort som möjligt. Vilken halvkombi tycker ni har bra komfort o ger mycke för pengarna?.

Får du tag i en Golf mk4 för 40 papp så ska du vara glad. De e ju en komfortabel bil, tycker iaf jag...Ford Focus har ju blivit rosad utanför Sveriges gränser mest kanske..personligen gilla jag inte Fords återförsäljare, kvalitet och känsla

982 Inlägg
4 november 2008
passat 97-

12 086 Inlägg
4 november 2008
Ska du ha en pendlarbil hade jag köpt typ en Saab 900 lr Volvo S40 med liten motor, de är relativt behagliga och modern och kostar inte ett skit.

1 129 Inlägg
4 november 2008
Trådstartare
Mortalis skrev:
Palicuse skrev:

Får du tag i en Golf mk4 för 40 papp så ska du vara glad. De e ju en komfortabel bil, tycker iaf jag...Ford Focus har ju blivit rosad utanför Sveriges gränser mest kanske..personligen gilla jag inte Fords återförsäljare, kvalitet och känsla

Hehe. Jag har inte 40.000 att köpa bil för, utan får troligen klara mig med 25-30.000. Detta skrev ja i tråden oxå. smile

1 570 Inlägg
4 november 2008
Jag lägger min röst på Volvo 850, V/S70. Sk*tbra stolar, tysta och behagliga och bra bagageutrymme. Tar sig fram i taskigt väglag. Dessutom är de ju ganska säkra fortfarande. De tar en del soppa men på motorväg/landsväg är det inga större problem. De rostar inte bort i första taget heller.

1 129 Inlägg
5 november 2008
Trådstartare
Glömde tilllägga att krav på stort bagageutrymme inte är så högt på den bil som ja ska köpa denna gång. Men däremot vill jag fortfarande ha en 5 dörrars halvkombi. Det måste inte va en halvkombi med en massa hästar heller. Bara den går bra. Och bilen måste inte va 98 o frammåt, utan det går ju att få mycke bil för pengarna ifall ja köper äldre modeller oxå.
Senast redigerat av Palicuse (5 november 2008)

1 129 Inlägg
9 november 2008
Trådstartare
Har tittat en del på flera bilar som ex. saab 900, ford focus, golf 3 o 4, honda civic o skoda octavia. Och de mest intressanta bilarna är skoda octavia golf 3 o 4 och honda civic. Men det lutar mest åt en golf 3 eller honda civic då ja troligen inte får nån golf 4 lr skoda octavia i bra skick för 25-30.000.

Vilken av dessa hade ni valt?.
Senast redigerat av Palicuse (9 november 2008)

1 062 Inlägg
10 november 2008
Vad jag vet och har hört några gånger från olika håll är att det bara är tre biltillverkare som krocktestar och konstruerar sina bilar mot vilt som Älg, Ren m.m. och det är Volvo, Saab och Audi.
Syns inte i tex EuroNcap men värt att tänka på.

M.V.H.

1 129 Inlägg
10 november 2008
Trådstartare
AndreasPlars skrev:
Vad jag vet och har hört några gånger från olika håll är att det bara är tre biltillverkare som krocktestar och konstruerar sina bilar mot vilt som Älg, Ren m.m. och det är Volvo, Saab och Audi.

M.V.H.

Är det bara Audi som testas lr VAG?.

1 062 Inlägg
10 november 2008
Palicuse skrev:
AndreasPlars skrev:

M.V.H.

Är det bara Audi som testas lr VAG?.

Ska jag vara ärligt så mins jag bara "... och möjligtvis Audi" men säkert så delar man med sig av erfarenheterna. Men jag har ingen aning faktist.
Jetta -88 kan inte ha vidare skydd iaf, det har jag då sett neutral

M.V.H.

Audis in Scandinavia
1 342 Inlägg
10 november 2008
Volvo s40

Audis in Scandinavia Crew

1 129 Inlägg
1 december 2008
Trådstartare
Efter att ha väntat i ett par veckor så har ja nu fått veta att jag får 25 papp för opeln ja hade. Och för tillfället har ja inte råd att lägga till mer pengar själv heller, så ja får klara mig med de pengar ja får.

Jag har tittat mest på golf 3 1,8, 2,0 o skoda octavia. Men har svårt för att bestämma mig för vilken ja ska köpa.

Jag känner mig mer sugen på golf 2,0 än 1,8 då den har mer hästar och troligen presterar bättre efter lite småtrim, men vet inte om det är värt att köpa den då jag sett o hört att den drar något mer än 1,8. Jag är oxå sugen på skoda octavia. Men fast den är nyare än golf 3 så vet ja inte om den ger mer för pengarna och är trevligare att köra då den äldre octavian är mer av en budget bil.

Sök