2600
Sök

NBB Alpha X3M. + & -. Fattas delar?

Kodknäckare
82 Inlägg
1 december 2008
Trådstartare
Hej. Har ett litet problem med montering av NBB Alpha X3M. Dem säger att man absolut inte får förlänga eller skala kablar. men hur gör jag då med + och - från ballasten? För plus ska på relä samtidigt som minus ska på¨jord. Kolla in länken nedan för att se hur dem ser ut. Löjligt dumt tycker jag då jag inte har en jävla aning om hur jag ska fästa dem för det andra. bara 2-3cm långa och fasttwinnade i gummi. och siom sagt får man inte skala detta. inte heller är det några kabelskor eller klämmor på. Tacksam för snabbt svar.
Mvh

http://www.bilbelysning.e-butiken.se/pd … isning.pdf

Smart. Beautiful. iNFiNiTi.

Supraman
2 300 Inlägg
1 december 2008
du får ju naturligtvis skarva på längre kablar till ballasten men du får inte röra kabeln mellan ballasten och lampan

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

1 749 Inlägg
1 december 2008
Precis, den som är märkt white och den som är märkt med black kan du skarva.

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.

Kodknäckare
82 Inlägg
1 december 2008
Trådstartare
eller är det mest mellan tändarn och lampan? Tack smile Efter 1 sekunds eftertänksamhet insåg jag just att jag är ganska trångsynt och missförstår lätt. kan dock bero på att det är ½M snö och -13 grader. så en värdig bortförklaring. Tack för hjälpen

Smart. Beautiful. iNFiNiTi.

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
1 december 2008
Det går jävligt bra att skarva den andra delen med kan jag intyga då jag har provat och kört så över ett år på 2 olika bilar!
Men man ska väl kanske inte slicka på kablarna precis när den tänder...

Sök