3864
Sök

info audi s4 b5?

7 Inlägg
29 november 2008
Trådstartare
tja! jag funtar på att skaffa mig en audi s4 b5 big_smile och tänkte kolla vad folk som äger och har ägt en sån tycker om den!? Jag skulle vilja veta lite allt möjligt! som om det finns några vanliga fel osv? Den vanliga a4'an ska väl ha en klen framvagn tex? soppa förbrukning? vad kostar service, och vid vilka mil är det stor service?(så man inte köper en bil som gått typ 15999 när det är dags vid 16000) tongue Är det någon viss årsmodell man ska satsa på kanske? vilka firmor som har bäst trim till bilen! jag vill veta så mycket som möjligt om denna underbara bil!! /tack på förhand!

831 Inlägg
29 november 2008
Här har du lite information och svar som tar upp samma fråga. Verkar vara en trevlig bil annars. Dock är jag skeptisk mot b5modellen överhuvudtaget, men jag ägde å andra sidan bara en a4 1,8ts -00. Men det var fan bara problem hela tiden och massa galvsläpp (början till rost) mitt på dörrarna. Kul! Kolla så att det inte är sånna tråkigheter. Antar att risken för galvsläpp är överhängande även S4orna.

http://www.nordicaudi.com/php/forum/sho … d&sb=5

7 Inlägg
29 november 2008
Trådstartare
jag har sett lite sånt på vanliga a4'ror men jag trodde inte det var ett problem!hmm tack för tipset!!

831 Inlägg
29 november 2008
Nja det är väl inget problem till en början. Men det är ju mindre kul att ha en lack med massa bubblor där man vet att rost håller på att bryta ut. Sen hur länge det tar vet jag inte, men det minsta man vill är att ha rost på bilen sin än mindre på en S4 smile

EDIT: Vet inte om du menade problem med galvsläppp på S4an. Men jag har inget minne av att jag läst om galvsläpp på S4an. Hör efter om det i alla fall.
Senast redigerat av CrilleD (29 november 2008)

7 Inlägg
29 november 2008
Trådstartare
aa det skulle ju vara ganska värdelöst sad men min farsa har en gammal 97'a a4 som är nogaroblå och den har inga stora problem än! bara lite små blemmor lågt på någon dörr.. tråkigt men bilen börjar ju bli några år:P

iceman_21
30 november 2008
s4an är en trevlig bil. Kolla bara om du köper en årsmodell 98/99A  att grenrören och turbosarna är bytta.
Det var ett fel från fabrik på dessa årsmodeller. Att bitar lossnade från grenrören och skickades igenom turbosarna, med turboras som följd. Rätt dyrt att repa på VAG verkstad.

iövrigt så är det väl lite vanliga fel som på alla VAG, luftmassamätaren kan gå sönder, Y-röret under plastkåpan där tryckrören går ihop brukar spricka, med dålig gång på motorn som följd.

7 Inlägg
2 december 2008
Trådstartare
ok tack för tipsen!smile liite tråkigt att börja med turbobyte på sin (nya) bil hmm
Senast redigerat av zalt (2 december 2008)

7 Inlägg
2 december 2008
Trådstartare
någon som vet vilket chip som är bra till s4'an ABT, BSR,  Dahlbäcks? jag har ingen aning vad man ska satsa på om man köper en orginal som man vill chippa.

1 582 Inlägg
2 december 2008
Satsa på DBR, ACE eller PM smile

Entreprenör
1 286 Inlägg
2 december 2008
Om du är sugen så är min S4 Avant -98 till salu. Sprillans nya turbos bytta i november och grenrören är bytta i somras till RS4-grenrör. 17100 mil, helskinn, färddator, BOSE ljud, xenon, m.m.m....

Bra pris om du är Seriöst intresserad. Skicka PM isf.

// Niklas Johansson

Sök