3385
Sök

Chip trimma?

129 Inlägg
21 maj 2006
Trådstartare
Höjer man bilens värde om man chip trimmar eller sänker man det?
Vill höra era åsikter!

B | B E | C | C E

Vw trimmare
2 995 Inlägg
21 maj 2006
Texas skrev:
Vill höra era åsikter!

Du sänker nog värdet det är oftast en indikation på att motorn är hårdare körd samt att försäkring inte gäller vid krock (om man kan bevisa det å det kan dom till 99.9% inte).

Men så finns det säkert andra som letar efter en chippad bil som kan vända förlust till vinst.

1 854 Inlägg
21 maj 2006
Absolut inte

Mazda 3 MPS, bilder på gång!
1 852 Inlägg
21 maj 2006
exakt, håller med melovegolf. det höjer knappast värdet om du inte hittar en köpare som vill ha det. dock får du massa mer skoj med bilen och chiförsäljarna brukar återställa bilen till original om du önskar det (ingår oftast i priset)
Senast redigerat av Bullo (21 maj 2006)

man lever bara en gång så lev väl!

1 079 Inlägg
21 maj 2006
MeloveGolf skrev:
Texas skrev:
Vill höra era åsikter!

Du sänker nog värdet det är oftast en indikation på att motorn är hårdare körd samt att försäkring inte gäller vid krock (om man kan bevisa det å det kan dom till 99.9% inte).

Men så finns det säkert andra som letar efter en chippad bil som kan vända förlust till vinst.

Åter igen om du inte har stakarna ut genom blocket så räknas knappast den trimmade bilen som något som gör att ersättning uteblir, däremot skadas motorn vid en krock så får du orignaldelar ersatta men inte trimdelar dvs om motorskadan itne beror på trimmet. Olyckan hade med största sannolikhet inträffat även om du haft en original bil, och kan således inte skyllas på en trimmad motor och nekas ersättning. Däremot om du hade haft en moped så står det i avtalet att all ersättning uteblir om det visar sig att mopeden är trimmad.

Fast med dagens försäkringsbolag så skulle det inte förvåna en att de kan skylla på trimmet vid en krock i 50km/h för att slippa betala, men räkna iaf inte med ersättning om du blåser motorn, får trimmet stulet, krockar och pajar din fina värsting intercooler.
Senast redigerat av ruhler (21 maj 2006)

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.

129 Inlägg
21 maj 2006
Trådstartare
okej

B | B E | C | C E

104 Inlägg
21 maj 2006
Själv ska jag upp till Stockholm till Itsfun och chipa min för att sänka soppakostnaderna med 10% och det anser jag själv är ett plus i kanten. Vet inte vad ni andra anser? Jag har ju ingen turbo så det ger ju inte mycket mer än lägre soppaförbrukning, ja 15 häst men dom räknas väll inte allt för högt :p

Riktiga män kör volvo!

Sök