3046
Sök

Inget ljud från någon av högtalarna i min bmw e34??

48 Inlägg
6 december 2008
Trådstartare
Tja!

har en 525ia e34 touring -95

När jag köpte bilen så kom inget ljud från högtalarna men det var ingen särskilt ny stereo så jag tänkte det är väl den som inte fungerar som den ska, jag skulle ju ändå köpa en ny.. men det fungerar ändå inte nu när jag bytt??sad Finns det kanske ett orginal slutsteg i bilen med nån säkring som har gått? Om det är kortis i nån högtalare, hur gör jag för att felsöka?

tack på förhand!

1 585 Inlägg
6 december 2008
Kolla så allt är kopplat rätt, Kanske är så att högtalar kablarna är kopplade fel? Kan även va så att det finns en original iso kontakt längre ner som högtalarna är kopplade på. Eller att någon har dragit nya kablar som måste kopplas in separat. Sitter en säkring på plus kablen till stereon men eftersom den fungerar så är inte den säkringen och inte ihäller den som sitter i säkrings boxen. Tror att en del Bmw de som har stora ljudpaketet har ett litet slutsteg dock ej säker borde isåfall sitta under baksätet eller i bagaget nånstans kan även sitta vid stereon. Det får dom som är lite kunniga svara på:P Har du kollat så att högtalarna är inkopplade överhuvud taget? Skruvat loss någon och tittat? Kan ju även vara så att dem är sprängda om det är original. Men borde ändå låta lite då.

220 Inlägg
6 december 2008
Om du har stora ljudpaketet med bavaria stereo så sitter det ett slutsteg i kofferten. Du måste dra helt nya kablar till högtalarna för att få det att funka vill jag minnas..

Europamästare i Billjud.
186 Inlägg
6 december 2008
Koppla ur ison och mät på högtalarkablarna med en ohm mätare. Kolla + och - om det är ca 4ohm där
sen kan du kolla mot jord så det inte ligger en skava kabel tex.

4 Inlägg
8 december 2008
Min orginalstereo åkte ut för några dagar sen, var just en bmw bavaria med orginal slutsteg, monterat i en e34 -94 sedan. Inga som helst problem att köra med en nyare stereo, lirar skitfint med slutsteget. Bara man inte missar att koppla in remotekablen (är på vissa iso-kontakter ibland delad), detta slutsteg behöver ju lite startström precis som alla andra steg.

Sök