Tjena
Nu är ni inne på min "mammas gata", för det här med elfel är en total hit på min bil.
Elektronik ska vara i datorer - då fixar jag det, men när det är på stora bilar - icke.
Men
1 Börja med att kolla att batteriet är ok. Om inte fulladdat - se till att ladda det.
(Kolla om detta fungerar - om det är något som tjuvdrar el)
2 Sen ber du snällt verkstaden att MÄTA alla komponenter - givare först ! - och sen kollar de oljetrycksensorerna.... så ska du se att bilen inte alls skurit och att den snällt går igång efter elektronikdoktorns genomgång.
AUDI m fl nya fina bilar fungerar bra ändå tills elektroniken börjar bli lynnig, verkar som om
fukt, överhettning mm inte är så bra för elektronikdelarna (vilket det aldrig varit för någon elektronik).
Har själv en pärla som stannat - tvärdött på vägen - efter en mil ca och med oljelampan både lysande blinkande och plingande.... inge kul.
Sen visade det sig att det är inte motorn eller de fysiska delarna som är problem med, utan elektroniken.
Det kan vara klart värt att låta kunnig person BYTA elkablar.... också.
Lycka till! Håller tummarna för dig - för det här är INTE KUL.... Bilar ska ju fungera, särskilt när man betalt mycket pengar för dem.