4407
Sök

325 e30 varvmätare!

93 Inlägg
11 december 2008
Trådstartare
Hej undrar om varvmätar krångel är ett vanligt fel på 325orna och isf hur man åtgärdar felet.
Min bara stutsade upp och ner sen la den av:mad: Har kontrollerat att kabeln är hel och sitter fast samt givaren.. har hört att det ska sitta ett batteri på baksidan av insrumentpanelen som utgör någon sorts funktion men hittar inget:S
Är tacksam för svar //Kolvringen_

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
11 december 2008
brukar vara hastighetsmätaren som ger sig då baterierna är slut som jag förstått...

2slow

Försöker iaf
1 998 Inlägg
11 december 2008
Japp de är vanligt att instrumenten sviker. Dunka på panelen. Funkade på min reservdelsbil.

Batterierna har ja bytt på min 320. Ta ur instrumenten å skruva isär. På kretskortet sitter de fastlödda. 2 st aa batterier va de. Sen löder man i kablar där istället som går till en batterihållare som man lätt kommer åt. Då laddar man dem.
Ny på bmw innefattar hela kretskortet å de låg på 2200kr

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet

40 Inlägg
11 december 2008
de e nog batteriet på baksidan de var de på min eller är ingen de går att ladda med ett vanligt batteri på 1,5 v

bmw följer inte utvecklingen .bmw leder den

1 058 Inlägg
12 december 2008
dom där jävla mätarhusen wink hade inte ett enda instrument som funka på min. hade bara tank och hastighet. service lampor och abslampor med mera blinkade som dom ville hej vilt... men för att svara på din fråga så är det till 85% batterierna. har även läst en felsökningsguide om just bmw mätarhus och det är tydligen så att någon av kondensatorerna kan ha börjat läcka, och då behöver man byta den mot motsvarande reservdel som finns att köpa löst hos ELFA. mch//Tommie

PoLoud =D

93 Inlägg
12 december 2008
Trådstartare
Boostrider skrev:
Japp de är vanligt att instrumenten sviker. Dunka på panelen. Funkade på min reservdelsbil.

Batterierna har ja bytt på min 320. Ta ur instrumenten å skruva isär. På kretskortet sitter de fastlödda. 2 st aa batterier va de. Sen löder man i kablar där istället som går till en batterihållare som man lätt kommer åt. Då laddar man dem.
Ny på bmw innefattar hela kretskortet å de låg på 2200kr

Vill tacka alla som har svarat för bra beskrivningar och tips:D

Får testa de du sa där! Menar du att jag ska ta bort batterierna från kretskortet och lödda dit kablar ist eller låta batterierna sitta kvar? Sry om ja är lite virrig är inte så haj på el:P
//Kolvringen_

Sök