2537
Sök

V70 vs PASSAT

2 266 Inlägg
13 december 2008
volvo d5 kostar 6618 kr i skatt per år. jag jämförde d5an mot en 2,5t och åker du över 1500 mil per år tjänar de på att åka diesel. passaten lär du nog åka ca 2000 mil då den är billigare i skatt förbrukningen ligger rätt lika på ca 0,6l/mil. om du ska ha en diesel välj en automat de är helt underbart till dagens dieselmotorer. ska du ha en passat leta då efter en med mycke utrustning typ highlinen eller likande då. finns som sagt hur mycke bilar som helst till salu bara att välja och vraka. lycka till

svetsdiff !!!

huh?
10 427 Inlägg
VW Ägare
1 011 Inlägg
13 december 2008
Larsson_Power skrev:
Jag är ingen höjdare på någon av bilarna, men just VW/Audi har väl ganska klena bussningar i framvagnen va?

Mvh Michael.

Många av Passaterna blev åtgärdade med ett förbättringspaket under garantitiden. Min har det bland annat.

Den som jag kan tala för är en Passat V6. Har inte testat 1,8T därför talar jag inte heller emot den. Men däremot tycker jag att V6:an är en grymt bra motor då den har bra prestanda och framför allt så är de lättkörd då man har högt vrid redan på låga varv.

Det som jag tycker är viktigtast var hur man satt i förarsätet. I en V70 tycker jag att det är trångt medans i Passaten tycker jag det är gott om plats. Hur baksätena är vet jag ej mycket om då jag oftast kör bilen.

Lycka till oavsett vad det blir för bil.

Henrik Eberlund

Sök