3081
Sök

Köpråd: Volvo 360

61 Inlägg
16 december 2008
Trådstartare
tjenare skulle vilja veta lite om volvo 360 om dom är hållbara och vilka de vanligaste felen är på dom

Kolla rubriksanvisningarna innan nästa trådstart, mvh / Moderator

Nyman Motorsport
57 Inlägg
16 december 2008
skit bil !!! big_smile

" Nyman Motorsport "

2 182 Inlägg
16 december 2008
340/360 är som alla andra bilar, är den välskött kan den gå hur länge som helst, morfars hade la gått en 36000 mil med samma motor. Rost på de gamla vanliga ställena, bakskärmar, framskärmar etc etc. Gå igenom hela karossen efter rost.

Provkör, känns inte bilen bra så är den inte bra wink

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

Diktator
968 Inlägg
16 december 2008
dom flesta är misshandlade och röttna... dom och rostar något föjävla mycket enligt min åsikt... dock så är det roliga bilar... köpt dig en golf istället så får du lite fler hästar på köper

\m/(><)\m/
742 Inlägg
16 december 2008
thimmy_v4 skrev:
tjenare skulle vilja veta lite om volvo 360 om dom är hållbara och vilka de vanligaste felen är på dom

Kolla rubriksanvisningarna innan nästa trådstart, mvh / Moderator

Som sagt.. ROST men finns ju fina ex.. min 360 har rullat 20000mil och är helt slut i alla bussningar i bakvagn och vxl-spaken är som att röra runt i gröt.. annat vanligt fel är att fästena till bakaxelklumpen oxiderar och spricker, finns inte att köpa nya på volvo så det är lite plattjärn och svets som gäller men annars så är det en fin hängarvagn

Keso är köttfärs gjord på mumintroll

Large Cap
1 816 Inlägg
16 december 2008
Köp inte.

Volvoskadad
6 017 Inlägg
16 december 2008
köp en 360 och inte 340. då får du volvomotor iaf, sen har de ju v-lådan i bakaxeln för bästa viktfördelning wink
men som sagt rost rost rost är de man ska kolla noga efter. speciellt under, i balkar, golv osv

Jonas

Sök