Centrallås på Volvo 850

Mralm
17 december 2008 · 6 Inlägg

Tjena, mitt centrallås har slutat fungera. när man låser upp med nyckel öppnar man bara den dörren och låset till tanklocket inget annat öpnnas. Har kollat säkringen givetvis och har öppnat dörrsidorna och kollat att alla kablarna ser ok ut men där slutar min kompetens om detta. Någon som på rak arm kan ge några tips på vad problemet kan vara och hur jag fixar det?

Blomsterberg plattsättare!
17 december 2008 · 804 Inlägg

har du spreyat in i nyckelhålet med låsspray lr så? det var lika på min och då spreyade jag in rejält och efter det har det alltid fungerat!!

//mvh blomsterberg

Man är inte full förrän man ligger på golvet och måste hålla i sig!!
Medlem
www.pro-racing.se
MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
17 december 2008 · 5 650 Inlägg

kan de inte bara va att att låsen föryser på de andra dörrarna? händer ibland att bara 1 dörrgår upp lr 1 par st när de är kallt ibland sen när de blir varmt funkar de normalt igen

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
Mralm
18 december 2008 · 6 Inlägg

brukar använda låsspray på vintern, men detta problem uppstod i somras när det var varmt, så jag kan nog med största säkerhet säga att det inte är is i låsen det handlar om sad eftersom ingen annan dörr än den man använder nyckeln i och tankluckan öppnas så känns det ju som det skulle vara fel i någon alt flera av dörrarna?

Crozzfire Avstängd
18 december 2008 · 512 Inlägg

Är låscylindern som är trasig! Hade likadant på vår V70, sitter ingen motor i förardörren, utan microbrytare, den drar ej de andra C lås motorerna, funkar det om du låser upp på andra dörren?

Crozzfire Avstängd
18 december 2008 · 512 Inlägg

Fel av mig, sitter visst motor i Förardörren, den är Cylindern i förardörren som är trasig, lås upp på andra sidan och kolla..

Mralm
18 december 2008 · 6 Inlägg

samma resultat om man låser upp på passagerardörren, bara den dörren och tankluckan låser upp inget annat sad

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang