3813
Sök

Skadad kromfälg

40 Inlägg
23 december 2008
Trådstartare
Jag lät farsan köra min bil och såhär bra gick de: https://www1.garaget.org/archive/82/81029/82836/82836-1170516.jpg

Det jag undrar är alltså, går det att fixa en sådan skada på  en kromad fälg och vad skulle de kosta i sådana fall? Eller är det bara att lägga ner flera tusenlappar på en ny?

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
23 december 2008
Du kan ju kolla hos närmaste återförsäljare. Dom vet nog var du kan vända dig för att eventuellt få den lagad. Tror det kan bli lite billigare än att köpa en ny.

Eller så kräver du farsgubben på en ny fälg... wink

Tråkigt med skador i vilket fall. hmm Hoppas det löser sig.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

40 Inlägg
23 december 2008
Trådstartare
Irmscher Vectra: Ja jag får åka dit jag köpte den och fråga helt enkelt, om det inte går att lösa så för jag punga upp för en ny hmm
Haha han fick betala med sin plasma-TV big_smile Jag är nöjd med den dealen iaf smile

181 Inlägg
23 december 2008
Www.falgfixarna.se dom löser det mesta!

Bilplåtslagare
1 036 Inlägg
23 december 2008
Jag har för mig att det var en sådan fälg vi hade inne för ett tag sedan, det "kromade" är rostfri plåt som är på tryckt på fälgkanten och går inte att laga. Får bli en ny fälg tyvärr.

Smoke Tires Not Drugs.

12 086 Inlägg
23 december 2008
mickecorrado skrev:
Jag har för mig att det var en sådan fälg vi hade inne för ett tag sedan, det "kromade" är rostfri plåt som är på tryckt på fälgkanten och går inte att laga. Får bli en ny fälg tyvärr.

Jag har en liknande fälg med rostfri kant på.

När jag va i Danmark i somras körde jag ner i ett hål och de vart ett fint slag på fälghelvetet.

Du vet inte om man kan få tag i ny såndär kant? Riva dän den som finns, rikta och smälla på en ny?

Bilplåtslagare
1 036 Inlägg
23 december 2008
JapMax skrev:
mickecorrado skrev:

Jag har en liknande fälg med rostfri kant på.

När jag va i Danmark i somras körde jag ner i ett hål och de vart ett fint slag på fälghelvetet.

Du vet inte om man kan få tag i ny såndär kant? Riva dän den som finns, rikta och smälla på en ny?

Nej tyvärr det vet jag inte.

Smoke Tires Not Drugs.

www.maniacracing.se
494 Inlägg
23 december 2008
www.flemingsbil.se dom finns i Stockholm och är ganska bra

Garaget.org onTour 2008 [X]
lackerare
www.maniacracing.se

40 Inlägg
24 december 2008
Trådstartare