2574
Sök

Vilken svensk bil ska jag välja? 9-3SS eller S40N?

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
19 december 2008
#121
pars skrev:
Jag skulle tagit en Saab, men en 04 eller nyare.
Snygga, sköna att åka och köra.

Skillnaden i prestanda är nog så liten att du inte märker det när du kör den vardagligen, som jag gissar på att du kommer att göra.

Bara åkt bak i en S40 (nyare) men jag tyckte att man satt bättre i saaben (om de nu är någon relevant info).

P.S. Stiligt pajkastande åvan wink
Precis. Det är ju exakt det som talar emot S40:n enligt mig. Den är förbannat trång i bagage och baksäte. Men annars så.


4 637 Inlägg
19 december 2008
#122
Elda skrev:
EmilHammarlund skrev:
Varör blandar du in 240 som exempel i tråden?
240 förknippas vid dig, och värre märkesnazist hittar man ju bara i system.

Och jag struntar i ditt svar då jag inte orkar med att förstöra denna tråden ytterliggare.
?

OEM <3
6 957 Inlägg
19 december 2008
#123
EmilHammarlund skrev:
Elda skrev:
EmilHammarlund skrev:
Varör blandar du in 240 som exempel i tråden?
240 förknippas vid dig, och värre märkesnazist hittar man ju bara i system.

Och jag struntar i ditt svar då jag inte orkar med att förstöra denna tråden ytterliggare.
?
Instämmer...varför yttrar du dig "Elda" du förstörde den ju ännu mera med en sån idiotkommentar.

Hoppas Trådskaparen läser förbi allt skitsnack å tar till sig den rikitga infon
Kanske redan provkört ngn? smile

OEM <3

23 Inlägg
21 december 2008
Trådstartare
#124
Bjork skrev:
EmilHammarlund skrev:
Elda skrev:
240 förknippas vid dig, och värre märkesnazist hittar man ju bara i system.

Och jag struntar i ditt svar då jag inte orkar med att förstöra denna tråden ytterliggare.
?
Instämmer...varför yttrar du dig "Elda" du förstörde den ju ännu mera med en sån idiotkommentar.

Hoppas Trådskaparen läser förbi allt skitsnack å tar till sig den rikitga infon
Kanske redan provkört ngn? smile
jo jag tar typ in det väsenliga som skrivits i denna tråd..

jag har inte provkört någon än,
det är inte för tillfället aktuellt att köpa bil men till våren och när jag fått min gamla såld så blir det nog ett köp


OEM <3
6 957 Inlägg
21 december 2008
#125
kallsa skrev:
Bjork skrev:
EmilHammarlund skrev:

?
Instämmer...varför yttrar du dig "Elda" du förstörde den ju ännu mera med en sån idiotkommentar.

Hoppas Trådskaparen läser förbi allt skitsnack å tar till sig den rikitga infon
Kanske redan provkört ngn? smile
jo jag tar typ in det väsenliga som skrivits i denna tråd..

jag har inte provkört någon än,
det är inte för tillfället aktuellt att köpa bil men till våren och när jag fått min gamla såld så blir det nog ett köp
Okej, men att provköra kostar ju inget, bara för att du provkör behöver du ju inte köpa den wink
Isf skulle ja behöva ett stort garage tongue

Men gör så, lycka till

OEM <3

Biltokig
870 Inlägg
29 december 2008
#126
Okej då kör vi... har nu läst igenom hela tråden, står många sanningar och även ett antal osanningar.

9-3SS Aero 2.0T:
Fördel: Grymt chassi, underbar på en kurvig väg. Riktigt bra stolar och funktionell inredning! Den 6-vxl lådan ÄR extremt tålig oavsett vad vissa vill påstå och motorproblemen från T7-motorerna är ett minne blott. Sen utseendet är ju en smaksak men en 9-3ss är ju sjukt läcker och stilren med lite "diskret" styling. De kan kännas lite billiga i känslan bitvis, 07 och senare är i en helt annan liga än de tidigare. Se upp för tidiga 03:or då de kan ha många småproblem. Och 2.0T blir ju rätt kostsam att trimma om du ska komma en bit över 300hk.

S40N T5:
Har aldrig kört en S40 med T5an kan jag börja med att säga, har också hört mycket om kvalitetsproblem på främst de tidigare årsmodellerna av S40/V50 - men det är nog väldigt olika från bil till bil. Snygg på utsidan, för kantig på insidan - bekväm att åka långt i, inte lika engagerande att köra som 9-3an men ändå rätt bra smile 5an låter riktigt bra med rätt avgassystem! Bara de har lyckats göra den snålare än 850-versionen... S40n känns mera som en bekväm vardagsbil för mig - inte lika lockande att ta ut den på en kurvig landsväg som 9-3an, men mera lättrimmad!

Jag hade gått på 9-3an, helt på känsla - Men jag hade hela tiden grämt mig för att jag inte skulle ha råd med den läckra 08-faceliften wink

Volvo: Built to protect Volvo drivers from other Volvo drivers.


Sök