3221
Sök

Hi-jackers - jag har en del frågor.

42 Inlägg
6 oktober 2006
#21
jag hade  hi jackers på min mustan helt värdelöst bytte till koni ställ bara men dom jag hade kunde man pumpa luften på macken om man ville sen e dom från 71 också

Tack till mitt team med SSC Mackan och Fredde08

Audi/Wv mek
148 Inlägg
9 oktober 2006
#22
Var med om en rolig sak en gång, en sk "hemmabyggare" som skulle stta luftbälgar på en bil, för att undvika onödig dragning av ledningar så gjorde han det så enkelt att han drog en slang till varje axel och sen en "T-koppling"!

nån annan som kan gissa sig till hur historien slutar??

Jo om man liknar bälgarna med 2 ballonger med en slang emellan. ballongerna är lika stora tills man lägger tryck på den ena och då blåser den andra upp sig! om man kör i en lång kurva eller en rondell med denna sortens koppling så flyttas luften från den yttre bälgen till den inre bälgen vilket resluterar i att bilen lutar något fruktansvärt och tillslut lägger sig på taket!

kan vara bra att tänka på för dom som funderar på konvertering!

Det är inget fel på min hjulinställning, det är din inställning till mina hjul!

27 Inlägg
31 oktober 2006
#23
nån länk det blev det inte?


Meister
6 763 Inlägg
31 oktober 2006
#24
varför vill man utsätta sig för att åka med hi-jackers? hi-jackers ska man ha på en pickup där man lastar.. på en person bil är de bara sämst.. urkass väghållning å inte nån komfort.. tro mej farsan hade de på sin camaro och när han hade haft dom liggande ett tag frågade jag om han skulle ha dom kvar men då sa han att jag skulle skära sönder dom så dom aldrig mer hamnade på bilen..


Leg. Spådam
816 Inlägg
31 oktober 2006
#25
camaro67 skrev:
varför vill man utsätta sig för att åka med hi-jackers? hi-jackers ska man ha på en pickup där man lastar.. på en person bil är de bara sämst.. urkass väghållning å inte nån komfort.. tro mej farsan hade de på sin camaro och när han hade haft dom liggande ett tag frågade jag om han skulle ha dom kvar men då sa han att jag skulle skära sönder dom så dom aldrig mer hamnade på bilen..

Så du grundar allt på vad din farsa tycker? Låt mig leka psykolog en stund: du är 16 bast gammal och övningskör (förövrigt som en gammal kärring). Så, då var det klart.
Väghålningen blir sämre för att man höjer tyngdpunkten på bilen, ja, men det fattar vilken tomte som helst som gått ut nian med godkänt i fysik. Och ingen normal människa ersätter ju sina vanliga dämpare med hijackers. Det är bara coola människor (jag är bara halvcool för jag har det bara på Mercuryn) som använder dem för att få ett råare stuk på bilen. Och det där med att ha dem på pickuper där man lastar... Eftersom de är pneumatiska och inte hydraliska klarar de inte samma tryck så det är bara skitsnack.

Two words; You LOSE!
Riktiga muskelbilar har vindrutetorqueare.

Beemer driver
26 Inlägg
1 november 2006
#26
På dom bara Merclone! Visa dom att man inte ska komma här o komma! big_smile Håller med dig gällande att dom inte skulle klara av samma tryck, på en bil alltså. Vet inte om det finns någon pneumatik på 600bar annars... men men inget som direkt används i bilar smile
Men de som byter är antingen coola, eller kanske åtminstonne lite halvcoola wink, eller som en utväg till ett problem dom har angående höjd vid last.

OO=00=OO E30 ist das Auto
"Holy Crap! I was born on my birthday!"

Meister
6 763 Inlägg
4 januari 2007
#27
Merclone skrev:
camaro67 skrev:
varför vill man utsätta sig för att åka med hi-jackers? hi-jackers ska man ha på en pickup där man lastar.. på en person bil är de bara sämst.. urkass väghållning å inte nån komfort.. tro mej farsan hade de på sin camaro och när han hade haft dom liggande ett tag frågade jag om han skulle ha dom kvar men då sa han att jag skulle skära sönder dom så dom aldrig mer hamnade på bilen..

Så du grundar allt på vad din farsa tycker? Låt mig leka psykolog en stund: du är 16 bast gammal och övningskör (förövrigt som en gammal kärring). Så, då var det klart.
Väghålningen blir sämre för att man höjer tyngdpunkten på bilen, ja, men det fattar vilken tomte som helst som gått ut nian med godkänt i fysik. Och ingen normal människa ersätter ju sina vanliga dämpare med hijackers. Det är bara coola människor (jag är bara halvcool för jag har det bara på Mercuryn) som använder dem för att få ett råare stuk på bilen. Och det där med att ha dem på pickuper där man lastar... Eftersom de är pneumatiska och inte hydraliska klarar de inte samma tryck så det är bara skitsnack.

när man lastar tungt så pumpar man på med mer luft eftersom att bilen skulle gå väldigt svajigt om man har lite. har jag fel? nej , aldrig att jag skulle sätta de på en bil som inte har de innan. sätt dit hydrauler istället så kan du hissa bilen istället om du vill ha framåt stukat. är kanske ännu sämre väghållning men ändå. men de att man höjer bilen med hi-jackers är ju inta all sanning till att man får dålig väghållning. pumpar du på förhårt bilr ju bilen stum och de är ju inte helt bra. och har du inte mycke luft bilr bilen svampig. men du får åka med hi-jackers om du vill.


Leg. Spådam
816 Inlägg
4 januari 2007
#28
camaro67 skrev:
Merclone skrev:
camaro67 skrev:
varför vill man utsätta sig för att åka med hi-jackers? hi-jackers ska man ha på en pickup där man lastar.. på en person bil är de bara sämst.. urkass väghållning å inte nån komfort.. tro mej farsan hade de på sin camaro och när han hade haft dom liggande ett tag frågade jag om han skulle ha dom kvar men då sa han att jag skulle skära sönder dom så dom aldrig mer hamnade på bilen..

Så du grundar allt på vad din farsa tycker? Låt mig leka psykolog en stund: du är 16 bast gammal och övningskör (förövrigt som en gammal kärring). Så, då var det klart.
Väghålningen blir sämre för att man höjer tyngdpunkten på bilen, ja, men det fattar vilken tomte som helst som gått ut nian med godkänt i fysik. Och ingen normal människa ersätter ju sina vanliga dämpare med hijackers. Det är bara coola människor (jag är bara halvcool för jag har det bara på Mercuryn) som använder dem för att få ett råare stuk på bilen. Och det där med att ha dem på pickuper där man lastar... Eftersom de är pneumatiska och inte hydraliska klarar de inte samma tryck så det är bara skitsnack.

när man lastar tungt så pumpar man på med mer luft eftersom att bilen skulle gå väldigt svajigt om man har lite. har jag fel? nej , aldrig att jag skulle sätta de på en bil som inte har de innan. sätt dit hydrauler istället så kan du hissa bilen istället om du vill ha framåt stukat. är kanske ännu sämre väghållning men ändå. men de att man höjer bilen med hi-jackers är ju inta all sanning till att man får dålig väghållning. pumpar du på förhårt bilr ju bilen stum och de är ju inte helt bra. och har du inte mycke luft bilr bilen svampig. men du får åka med hi-jackers om du vill.

Nej men tack vad snäll du är som låter mig ha hi-jackers! Jag har gått flera veckor och undrat om jag fick eller inte, men nu vet jag ju att det är tillåtet av dig... Då är dagen räddad... Prisa Herren och länge leve konungen!
Och varför i helvete skulle man lägga flera tusen mer på hydrauler när effekten är densamma med hi-jackers, som har använts fan så mycket längre... Ser det ut som om jag ska köra till Bronx och spela basket eller? Det är bara nån jävla "Pimp my ride" skit du fått på skallen.
Senast redigerat av Merclone (4 januari 2007)

Two words; You LOSE!
Riktiga muskelbilar har vindrutetorqueare.

Meister
6 763 Inlägg
4 januari 2007
#29
Merclone skrev:
camaro67 skrev:
Merclone skrev:

Så du grundar allt på vad din farsa tycker? Låt mig leka psykolog en stund: du är 16 bast gammal och övningskör (förövrigt som en gammal kärring). Så, då var det klart.
Väghålningen blir sämre för att man höjer tyngdpunkten på bilen, ja, men det fattar vilken tomte som helst som gått ut nian med godkänt i fysik. Och ingen normal människa ersätter ju sina vanliga dämpare med hijackers. Det är bara coola människor (jag är bara halvcool för jag har det bara på Mercuryn) som använder dem för att få ett råare stuk på bilen. Och det där med att ha dem på pickuper där man lastar... Eftersom de är pneumatiska och inte hydraliska klarar de inte samma tryck så det är bara skitsnack.

när man lastar tungt så pumpar man på med mer luft eftersom att bilen skulle gå väldigt svajigt om man har lite. har jag fel? nej , aldrig att jag skulle sätta de på en bil som inte har de innan. sätt dit hydrauler istället så kan du hissa bilen istället om du vill ha framåt stukat. är kanske ännu sämre väghållning men ändå. men de att man höjer bilen med hi-jackers är ju inta all sanning till att man får dålig väghållning. pumpar du på förhårt bilr ju bilen stum och de är ju inte helt bra. och har du inte mycke luft bilr bilen svampig. men du får åka med hi-jackers om du vill.

Nej men tack vad snäll du är som låter mig ha hi-jackers! Jag har gått flera veckor och undrat om jag fick eller inte, men nu vet jag ju att det är tillåtet av dig... Då är dagen konungen! räddad... Prisa Herren och länge leve
Och varför i helvete skulle man lägga flera tusen mer på hydrauler när effekten är densamma med hi-jackers, som har använts fan så mycket längre... Ser det ut som om jag ska köra till Bronx och spela basket eller? Det är bara nån jävla "Pimp my ride" skit du fått på skallen.

jag har tyvärr inte sett att dom har monterat hydrauler på någon bil i pimp my ride. men du hade en frän bil iaf


8 Inlägg
29 december 2008
#30
Det vara alltså ingen som hade någon bra länk så att man kan köpa Hi-jackers? Om ni undra så år jag inte ute efter någon väghållning med min bil, jag ska bara göra den lite styvare i fjädringen för när man lastar in sig 6-7 stycken i bilen så "sätter den sig"
//Kenneth

Ps, gärna en länk till en svensk sida.

Bevara Raggarkulturen

124 Inlägg
29 december 2008
#31
jag har hi jackers på min volvo 245:a. fungerar utmärkt

volvo är som aids, lätt att skaffa men svårt att bli av med

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
29 december 2008
#32
cutlass skrev:
Solstice skrev:
Hur fungerar hijackers, exakt? behöver man kompressor i bilen för att höja och sänka, eller hur funkar det?

Ser alla hi-jackers likadana ut, eller är det olika till olika bilsorter?

måste man bygga om halva bilen för att använda hi-jackers?

finns det hi-jackers till opel rekord/commodore 68-72 att köpa?

vart kan man köpa dem?

nackdelar med hijackers?

fördelar med hijackers?

lär mig allt jag behöver veta smile

finns det hi-jackers till opel rekord/commodore 68-72 att köpa? svar ja

Det har jag liggande.. tongue

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

Eigenbrötler
1 237 Inlägg
30 december 2008
Trådstartare
#33
Irmscher Vectra skrev:
cutlass skrev:
Solstice skrev:
Hur fungerar hijackers, exakt? behöver man kompressor i bilen för att höja och sänka, eller hur funkar det?

Ser alla hi-jackers likadana ut, eller är det olika till olika bilsorter?

måste man bygga om halva bilen för att använda hi-jackers?

finns det hi-jackers till opel rekord/commodore 68-72 att köpa?

vart kan man köpa dem?

nackdelar med hijackers?

fördelar med hijackers?

lär mig allt jag behöver veta smile

finns det hi-jackers till opel rekord/commodore 68-72 att köpa? svar ja

Det har jag liggande.. tongue

jasså, jag hade gett upp tankarna på att ha hi jackers big_smile
hur är dina? nya? till salu?



Sök