Hallo Hallo! Jag och en polare har nu under jullovet hållit på med att turbokonvertera en 91ans 245a. Motorn kommer från en 940 tic, och vad vi vet har vi bytt allt som ska bytas.
Problemet är bara att den får på tok för mycket soppa. Detta trodde vi berodde på att vi glömt sätta dit motståndet på spridarna, men när vi montera detta vart det inte direkt nån större skillnad.
Så jag undrar om det kan vara möjligt att vi förstörde boxarna pga att vi ej monterade motstånd på spridarna?
jag glömde sätta på motsdåndet till spridarna på min 940 tic å då brände jag boxen så spridarna va öppna hela tiden dränkte motorn totalt det va 4l soppa i tråget
så möjligeten finns att du har bränt bränsle boxen för den klarar inte av den strömrusning som blir
annars om det inte e det förse bilen med mer luft så det jämmnar ut sig (ironi)
jag glömde sätta på motsdåndet till spridarna på min 940 tic å då brände jag boxen så spridarna va öppna hela tiden dränkte motorn totalt det va 4l soppa i tråget
så möjligeten finns att du har bränt bränsle boxen för den klarar inte av den strömrusning som blir
annars om det inte e det förse bilen med mer luft så det jämmnar ut sig (ironi)
mvh
har själv samma problem men hur gjorde du? byte du boxarna? eller laga du dom? hur gjorde du?