3881
Sök

Lite tips till min kicker L7 15"

Basknarkare
470 Inlägg
7 januari 2009
Rexli skrev:
thulle1 skrev:
Rexli skrev:

Hur ser man hur strömstarkt slutsteget är?
Som sagt är väldigt ny inom billjud.

//Marcus

på prislappen brukar funka, utan att skämta! men du ska ju helst skippa "billiga" märken som sinus live och sånt... räkna ett steg för minst samma summa som basen kostar i listpris eller mer t.o.m. så kommer det fungera bra

M.v.h. Emil

Nea billigt skit ska det inte komma in..
lägger hellre lite mer för veta att det klara sig å man kan spela ett x antal db:)
Skulle jag lägga samma summa som jag gav för basen så bli det inget bra steg hehe.
Då den är inte köpt i sverige.
Men tittade lite på ett orion steg ett  Orion HCCA-D5000.
Är det något man skulle kunna spela bra med?

//Marcus

javisst smile annars kan ja tipsa soundstream (a) lite svårt att få tag på dessvärre med fina annars smile

Team Carbonize

733 Inlägg
8 januari 2009
Rexli skrev:
thulle1 skrev:
Rexli skrev:

Hur ser man hur strömstarkt slutsteget är?
Som sagt är väldigt ny inom billjud.

//Marcus

på prislappen brukar funka, utan att skämta! men du ska ju helst skippa "billiga" märken som sinus live och sånt... räkna ett steg för minst samma summa som basen kostar i listpris eller mer t.o.m. så kommer det fungera bra

M.v.h. Emil

lägger hellre lite mer för veta att det klara sig å man kan spela ett x antal db:)
Skulle jag lägga samma summa som jag gav för basen så bli det inget bra steg hehe.

//Marcus

jag mena samma summa i listpris. och l7 15" har ett ganska högt listpris... ett sådant orion slutsteg är helt meningslöst till den basen, möjligtvis till två basar! det är för mycket effekt.. enda anledningen till att du skulle kunna köpa det steget är om du kan hantera effekten och vet när basen fått nog.. jag skulle säga max 1500 wrms och minimum 1000 wrms, du kan köpa ettOrion hcca steg som lämnar 1200 wrms istället.. det lär fungera bra... jag såg att det var ute ett p lazzat för 3200 kr beg. om du vet vad lazzat är?

M.v.h. Emil

M.v.h. Emil

399 Inlägg
8 januari 2009
http://forum.lazzat.se/showthread.php?t=47441 Hjälper till lite i sann Lazzat anda

148 Inlägg
8 januari 2009
Trådstartare
thulle1 skrev:
Rexli skrev:
thulle1 skrev:

M.v.h. Emil

//Marcus

jag mena samma summa i listpris. och l7 15" har ett ganska högt listpris... ett sådant orion slutsteg är helt meningslöst till den basen, möjligtvis till två basar! det är för mycket effekt.. enda anledningen till att du skulle kunna köpa det steget är om du kan hantera effekten och vet när basen fått nog.. jag skulle säga max 1500 wrms och minimum 1000 wrms, du kan köpa ettOrion hcca steg som lämnar 1200 wrms istället.. det lär fungera bra... jag såg att det var ute ett p lazzat för 3200 kr beg. om du vet vad lazzat är?

M.v.h. Emil

Japp vet var det är.
varit inne och kollat.
okej ska titta på.

148 Inlägg
9 januari 2009
Trådstartare
Hittade ett liknade steg som ni skickade.
ett orion hcca D2400.
1200W på 1ohm

Så tro jag nog tar hem ett sånt och testa med lite så får jag ser hur det kommer spela sen.
Nu har jag en annan fråga med. har hittat lite överallt olika peak på bilarna. men ska man mäta själv eller kan man gå efter någon annans mätning?

733 Inlägg
9 januari 2009
Rexli skrev:
ett orion hcca D2400.
1200W på 1ohm

Så tro jag nog tar hem ett sånt och testa med lite så får jag ser hur det kommer spela sen.
Nu har jag en annan fråga med. har hittat lite överallt olika peak på bilarna. men ska man mäta själv eller kan man gå efter någon annans mätning?

du kan nästan gå efter andra med likadan bil, för det skiljer nog inte mycket från din bil till en annan..

M.v.h. Emil

M.v.h. Emil

148 Inlägg
9 januari 2009
Trådstartare
thulle1 skrev:
Rexli skrev:
ett orion hcca D2400.
1200W på 1ohm

du kan nästan gå efter andra med likadan bil, för det skiljer nog inte mycket från din bil till en annan..

M.v.h. Emil

Okej så bra.
slipper man tänka på det.
Nu tro jag att jag har den informationen att kunna börja bygga lite nytt.
Tack för all hjälp varit till en mycket bra hjälp.
Kommer ni kanske på något mer som jag ska tänka på skriv gärna det smile

Sök