Jag har en överväxel (m46 maybe?) som suttit på en 740 gle, den står ju pall för 136hk iaf. Nu fundera jag på om det är möjligt o sätta den mellan lådan o kardan på en jänkare. Problemet är då om den klarar effekten, vi leker med tanken 5,7liters motor med ca 300hk.
Nån som är lite mer insatt i volvolådor än ja som vill bidra med sin åsikt?
Jag skulle avråda dig till detta, dels för att det lär bli problem att montera dig den och få allt att fungera pga dess uppbyggnad och dels för att jag är mkt tveksam till att den klarar vridmomentet.
Beror hur det skall användas, och på just överväxeln håller nog, har ju inget jättevrid på femman, och nog finns det volvo med mer än 300hk, men som sagt vridmomentet på lägre växlar..
Beror hur det skall användas, och på just överväxeln håller nog, har ju inget jättevrid på femman, och nog finns det volvo med mer än 300hk, men som sagt vridmomentet på lägre växlar..
jag får nog förtydliga mig själv.
Själva drevsatsen och OD:n håller nog (skeptisk till OD:n men den bör hålla) men däremot så håller inte OD:ns växellådshus, det går av strax efter infästningen mot växellådan
Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må