10 januari 2009
Trådstartare
Nu har jag felsökt en del.
Körde den varm och lättade sedan på slangen där man luftar kylsystemet uppe vid värmepaketets genomföring i turbinväggen. Hade locket till påfyllning av kylarvätska öppet. Kom ett par droppar vatten ur lufthålet först och efter några sekunder blev det till en stråle. Varvade upp motorn till 3-4k och då slutade det komma vatten, men när den kom ner i varv igen kom strålen tillbaks.
Är det värmepaketet som är helt tätt eller? Jag har ju lite värme i bilen i alla fall. Slangen in till värmepaketet är påtagligt mycket varmare än den ut. Känner man på slangarna känns dom dock tomma på tomgång. Varvar man upp motorn lite rycker det till i slangarna lite och in-slangen blir påtagligt varmare. Returen är dock relativt oförändrad.
Vad gör jag nu då? Spolar jag igenom värmepaketet, och hur då isf?
Senast redigerat av kenjo395 (10 januari 2009)