Traz skrev:
Det är så att jag har kopplat in ett nytt slutsteg och en ny baslåda till originalstereon.
Jag kopplade in högtalarkablar från koaxialhögtalarna i skuffen till slutsteget.
Eftersom jag inte visste vilken som var plus och minus polerna på koaxialhögtalarna så använde jag ett vanligt batteri för att kolla när konen gick upp, då visste jag vilken pol det var när jag kollade på batteriet.
Kopplade remoten till bakljuset.
Bryggkopplade baslådan.
Jordade steget till batteriet.
Det kostiga är att trots att LPF är på, så "dunkar" lådan till lite mjukt när man sätter på stereon till att börja med. Sen spelar den knappt högre än koaxialhögtalarna där bak!? Konen rör sig nästan inte även på hög ljudnivå!! Man kan känna på konen att den vibrerar även när man hör röster och andra ljud, ska en baslåda göra det!?Kan det vara så att plus och minus polerna är fel kopplade? Kan det vara så att remotekabeln ligger för nära strömkablarna?
Vad är det för slutsteg och bas du har i bilen? Varför använder du bakljuset som remote till steget?
Det vore bra om du kan lägga upp en bild på din installation så blir det lättare att se vad som skulle kunna vara fel.
Senast redigerat av dbjanoz (11 januari 2009)
Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?