3886
Sök

öpp et filter på en opel vectra 2,0 i 16 v

im a good old rebel
46 Inlägg
28 januari 2008
Trådstartare
kan detta vara nått tro,,öppet filter på min opel,,gör det nått,nån skillnad,nån fördel nån nackdel.e det värt det,,,nån som har nån åsikt

im a good old rebel,i piss barbwire

9 108 Inlägg
29 januari 2008
Nja, någon märkbar effekt ska du absolut inte räkna med, mest lite extra insugsljud och så är det lite snyggare under huven wink

Här har du en faktatråd om öppna filter: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=9270

7 Inlägg
13 januari 2009
Öppet tycker jag,kanske inte så där effekt höjande kanske ,men det låter fint och ser bra ut.

273 Inlägg
13 januari 2009
nån större skillnad på effekten blir det inte, däremot så får ett trevligare insugsljud och det ser lite bättre ut under huven smile sen får man ju fråga sej själv om det är värt pengarna och om det väger upp nackdelarna.

Köper man ett öppet luftfilter så har man oftast sämre filtreringsförmåga, dessutom så kan effekten minska om du har otur då det är större risk att du suger in varmluft, så länge du inte sätter en avskärmning.

Jag har öppet luftfilter och ljudet från de när motorn suger in och när avlastningsventilen dumpar är helt underbart smile

Sök