3378
Sök

Frågor om xenonkonvertering i en Saab 9-5 Aero -01

2 266 Inlägg
12 januari 2009
de är bara att lägga dom där de känns bäst för dig så dom inte kan ramla ner och skada något. jag använde stripes att dra fast mina ballaster fast de känns bättre att skruva fast dom. jag ser utrymmet mellan batteriet och innerskärmen som ett mycket bra ställe att lägga den på.

svetsdiff !!!

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
12 januari 2009
Trådstartare
Startmotorpunktse skrev:
En sak som du bör tänka på är att det är väldigt dålig värmeutveckling med Xenon och många bilar inte har spolning för helljuset. Jag skulle rekommendera 50W till helljuset eftersom det annars slaskar igen om det är runt 0 grader.

55W satserna är till halvljus och helljus, 35W satsen är till dimljusen. Dvs nemas problemas wink

För att halvljuset ska vara godkänt enligt bilprovningen måste bilen vara utrustad med automatisk nivåreglering samt högtrycks spolning på halvljuset, kan vara bra att känna till. smile

Och detta känner jag också till sedan länge då jag funderat på xenon ett bra tag nu.

Tackar för svaren iaf smile

PMPerformance skrev:
de är bara att lägga dom där de känns bäst för dig så dom inte kan ramla ner och skada något. jag använde stripes att dra fast mina ballaster fast de känns bättre att skruva fast dom. jag ser utrymmet mellan batteriet och innerskärmen som ett mycket bra ställe att lägga den på.

Vet faktiskt inte hur jag ska lösa fastsättningen, speciellt eftersom jag inte ens kollat på högersidan ännu utan bara vänstersidan där batteriet sitter.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Norrlänning
1 453 Inlägg
13 januari 2009
Usch vad du kommer få äckligt bra ljus.... wink Ja kör med 4300K 35W på halvljuset och ja har aldrig använt helljuset efter de. Så bra är Xenon... smile

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!

6 170 Inlägg
14 januari 2009
Trådstartare
Ellertz skrev:
Usch vad du kommer få äckligt bra ljus.... wink Ja kör med 4300K 35W på halvljuset och ja har aldrig använt helljuset efter de. Så bra är Xenon... smile

Har installerat (om man nu kan kalla det lilla jobbet för det tongue) xenonet till helljuset, blir fan som att köra bil på dagen.

Det enda som stör mig lite är att ljuset verkar få en väldigt stor spridning för det lyser upp både vägen, diket och träden vid sidan av vägen ^^

Blir det likadant på halvljuset är det ju bara att sälja vidare den satsen som skulle ha varit till halvljuset.

Har iaf ett splitter nytt Tudor High Tech 77Ah/760A ståendes i skuffen nu som snart ska in under huven så då slipper man kanske problemet med att stereon blir tyst någon halvsekund när man tänder helljuset haha.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz

Avstängd
512 Inlägg
14 januari 2009
Tja, vart köpte du satsen? Köpes det alltid parvis? Var sugen på att köpa 3 st i extraljusen..

Arg Snickare
875 Inlägg
14 januari 2009
Eller så sätter du på några extraljus. Så får du ännu bättre ljus. Om du är ute efter enbart bättre ljus.

83 Inlägg
14 januari 2009
4300k är vitt och inge gult alls, så vitt vad jag har sett själv i alla mina olika extraljus jag har/haft.

Volvo vad annars ?

Avstängd
512 Inlägg
14 januari 2009
Läs igen! Var i extraljusen de skulle sitta!

6 170 Inlägg
14 januari 2009
Trådstartare
Crozzfire skrev:
Tja, vart köpte du satsen? Köpes det alltid parvis? Var sugen på att köpa 3 st i extraljusen..

VVME.com kommer grejorna ifrån.

Fast på just vvme.com så finns det inga 55w-kit utan då får du bege dig antingen mydepots.com eller manyadeal.com för där har dom allting (det är flera olika sidor från samma företag).

Runt 400kr per kit kostade dom, dvs 1200kr för tre kit. Sen åkte jag på att betala 313kr i moms och tull med men vafan, shit happens.

Tror att dom bara säljer grejorna i par men det kan ju kopplas var för sig så du kan ju köpa tre kit (sex lampor + ballaster) så har du ju tre till extraljusen, två till bilens helljus och sen en xenon-lampa över som nån kompis kanske kan köpa av dig och stoppa i sitt extraljus.

(smart jag är va ??  tongue)

Norrlänning
1 453 Inlägg
15 januari 2009
TBOC_Razor skrev:
Ellertz skrev:

Har installerat (om man nu kan kalla det lilla jobbet för det tongue) xenonet till helljuset, blir fan som att köra bil på dagen.

Det enda som stör mig lite är att ljuset verkar få en väldigt stor spridning för det lyser upp både vägen, diket och träden vid sidan av vägen ^^

Blir det likadant på halvljuset är det ju bara att sälja vidare den satsen som skulle ha varit till halvljuset.

Har iaf ett splitter nytt Tudor High Tech 77Ah/760A ståendes i skuffen nu som snart ska in under huven så då slipper man kanske problemet med att stereon blir tyst någon halvsekund när man tänder helljuset haha.

joo det är en jäkla spridning. Jag som kör mycket landsväg tycker de är positivt så man ser om de står nån älg eller nått fanskap i diket tongue

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!

6 170 Inlägg
15 januari 2009
Trådstartare
Ellertz skrev:
joo det är en jäkla spridning. Jag som kör mycket landsväg tycker de är positivt så man ser om de står nån älg eller nått fanskap i diket tongue

Jo på hellljuset går det ju an med den spridningen och det är tom lite positivt då det lyser upp åt sidorna osv *men* det är ju inget vidare om halvljuset får samma spridning, det vore riktigt värdelöst.

332 Inlägg
15 januari 2009
Bilder på ljuset tack! big_smile

6 170 Inlägg
18 januari 2009
Trådstartare
foborg skrev:
Bilder på ljuset tack! big_smile

Kolla galleriet wink

Sök