2464
Sök

Hur passar 855 bakstötfångare på 745/765??

730 Inlägg
6 januari 2009
Trådstartare
Hejsan, Nu är jag riktigt på hugget såhär vid juletid, Fick på R fronten på min bil för ett par dagar sen och insåg att det ser inte så bra ut med den gamla bakstötfångaren längre, vet att man kan sätta på 965/V90 bakstötfångare men dels växer de inte på träd och dels är de ganska dyra. Då undrar jag hur passar 855 bakstötfångare på en 745/765 ?, någon som har satt på detta, Skiljer de sig ifrån årsmodell utseendemässigt ?, För det är så att jag kan få tag på en bakstötfångare hyffsat billigt och då man är studerande så letar jag enkla men dock snygga lösningar, Någon som vet ??...

Mvh // Charlie

Fölkesberg Racing =)

"Ijenkligen"
788 Inlägg
6 januari 2009
Lär nog bli en rejäl glipa under bagageluckan hmm

There is no theory of evolution, just a list of creatures Chuck Norris allows to live.

730 Inlägg
6 januari 2009
Trådstartare
opeltiffi skrev:
Lär nog bli en rejäl glipa under bagageluckan hmm

Ja just det, den går ned i mitten på 855 va ??, Men om man trycker igen det med glasfiberspackel kanske ?, Det blir kanske mer jobb än vad det är värt mödan att få det monterat ?, För R fronten vart nästan bus enkel att få dit smile)

Fölkesberg Racing =)

Volvoskadad
6 017 Inlägg
6 januari 2009
från en 854 borde passa bättre, men troligtvis får man bredda den

Jonas

730 Inlägg
6 januari 2009
Trådstartare
Volvo__Mannen skrev:
från en 854 borde passa bättre, men troligtvis får man bredda den

Ja just de, Jobbigt det blev nu med breddningar, har ej tillgång/kunskap att svetsa i plast, men finns det någon annan kofångare som passar bra bak på 745/765 ?, förutom 965/V90, ??

Mvh // Charlie

Fölkesberg Racing =)

730 Inlägg
7 januari 2009
Trådstartare
Ingen mer som har något idé ? smile), eller helt enkelt utfört denna operation ?,

Mvh // Charlie

Fölkesberg Racing =)

Volvo Nörd
85 Inlägg
8 januari 2009
Finns en på Skanetraffen.com kommer inte ihåg vad han hette, (Jocke.Lind) ev kan du söka på google. Men han fick bredda från en 850 för den var för liten, dock passade 855ans har ja för mig ? Han hade en vanlig 944.

Volvo bygger traktorer, Saab bygger flygplan. Jaha vad har det med saken att göra ? inte fan ska du väl flyga med bilen eller hur ? Därför e Volvos växellådor bättre än saabs :D

730 Inlägg
18 januari 2009
Trådstartare
NU gott folk, smile nu har jag antagligen fått tag i en 850 kofångare bak, är det någon som vet om denna passar rakt på eller blir det en hel del breddning osv ?smile)
Mvh // Charlie

Edit: skriver denna fråga pga att jag inte har kofångaren hemma och kan prova,wink
Senast redigerat av Shallie (18 januari 2009)

Fölkesberg Racing =)

Sök