2727
Sök

Göra original AV till atmosfärisk 900LTT -90

1 253 Inlägg
20 januari 2009
Trådstartare
#1
Hört att det ska gå att få en original att pysa lite med om man tar bort en viss slang o sätter filter istället. men var sitter original AV? har letat men inte funnit den  gärna en beskrivning på hur jag gör o var den sitter. Kanske en bild med

Lev livet nu innan det är för sent

6 851 Inlägg
20 januari 2009
#2
Det sitter ingen på din bil, därför du inte hittar någon. Inte om den är orginal


1 253 Inlägg
20 januari 2009
Trådstartare
#3
Eh jo det sitter visst en sådan original på en T16 LTT -90. Det är T8 det inte sitter original på. har dock hittat den nu:) Men var sätter jag filtret på den? Har fått höra att då jag har LMM så kan jag inte göra på den sätte då bilen kommer gå bajs efter att man dumpat men det går väl?? Finns ju massa folk som kör med LMM men ändå har öppen dump på utan större problem

Lev livet nu innan det är för sent

6 851 Inlägg
20 januari 2009
#4
opeldrifter skrev:
Eh jo det sitter visst en sådan original på en T16 LTT -90. Det är T8 det inte sitter original på. har dock hittat den nu:) Men var sätter jag filtret på den? Har fått höra att då jag har LMM så kan jag inte göra på den sätte då bilen kommer gå bajs efter att man dumpat men det går väl?? Finns ju massa folk som kör med LMM men ändå har öppen dump på utan större problem

Sitte alls ingen ORGINAL på en LTT 900a..och det sitter heller ingen IC. Har oxå haft en org. sådan oh det sitter inte nån av på den. inte på T16 heller..
Har du bild på det så skicka gärna med..


1 253 Inlägg
20 januari 2009
Trådstartare
#5
därför det går o köpa som reservdel då... o folket på saab klubben säger att det finns original med. här har du en bil på en likadan bil som mig som har det http://www.geting.se/viewimage.php?imag … 9-dump.JPG och IC har ju inget med avlastnings/bypass/dumpen att göra
Senast redigerat av opeldrifter (20 januari 2009)

Lev livet nu innan det är för sent

1 253 Inlägg
20 januari 2009
Trådstartare
#6
Iaf så vet jag att jag har en AV/bypass/dump whatever:) jag vill testa hur den låter med ryckt återcirkulation o pluggad sådan men vilken slang är återcirkulationen då?

Lev livet nu innan det är för sent

Wankeltok
8 Inlägg
20 januari 2009
#7
återcirkulationen är den som går till insugssidan efter luftfiltret. viktigaste är att plugga den ingången mot insuget och du borde kunna lämna själva dumpens utgång orörd om du bara vill höra hur det låter.

Värt att notera är att precis som du säger så kommer den gå konstigt när den dumpar ut det i luften, eftersom du släpper ut luft som luftmassemätaren säger ska finnas och komma in i motorn.


224 Inlägg
20 januari 2009
#8
exlex skrev:
återcirkulationen är den som går till insugssidan efter luftfiltret. viktigaste är att plugga den ingången mot insuget och du borde kunna lämna själva dumpens utgång orörd om du bara vill höra hur det låter.

Värt att notera är att precis som du säger så kommer den gå konstigt när den dumpar ut det i luften, eftersom du släpper ut luft som luftmassemätaren säger ska finnas och komma in i motorn.

nja den har väll inte LMM på den modellen
Senast redigerat av MST4 (20 januari 2009)

Kan det mesta inom s/v40 så skulle det vara något så får ni gärna fråga :)
uppgraderingar och tillbehör PMa

6 851 Inlägg
6 851 Inlägg
20 januari 2009
#10
MST4 skrev:
exlex skrev:
återcirkulationen är den som går till insugssidan efter luftfiltret. viktigaste är att plugga den ingången mot insuget och du borde kunna lämna själva dumpens utgång orörd om du bara vill höra hur det låter.

Värt att notera är att precis som du säger så kommer den gå konstigt när den dumpar ut det i luften, eftersom du släpper ut luft som luftmassemätaren säger ska finnas och komma in i motorn.

nja den har väll inte LMM på den modellen

Jo, den sitter precis ovanför/på luftburken.


224 Inlägg
20 januari 2009
#11
TT-Avant skrev:
MST4 skrev:
exlex skrev:
återcirkulationen är den som går till insugssidan efter luftfiltret. viktigaste är att plugga den ingången mot insuget och du borde kunna lämna själva dumpens utgång orörd om du bara vill höra hur det låter.

Värt att notera är att precis som du säger så kommer den gå konstigt när den dumpar ut det i luften, eftersom du släpper ut luft som luftmassemätaren säger ska finnas och komma in i motorn.

nja den har väll inte LMM på den modellen

Jo, den sitter precis ovanför/på luftburken.

tänkte vist på fel modell smile

Kan det mesta inom s/v40 så skulle det vara något så får ni gärna fråga :)
uppgraderingar och tillbehör PMa

6 851 Inlägg
20 januari 2009
#12
MST4 skrev:
TT-Avant skrev:
MST4 skrev:

nja den har väll inte LMM på den modellen

Jo, den sitter precis ovanför/på luftburken.

tänkte vist på fel modell smile

Kanske tänkte på T8, den har oxå LMM, men en annan betydelse. luftmängdmätare, funkar nästan på samma sätt som en luftmassemätare, men denna kan man då köra med öppen dump på..wink


1 253 Inlägg
20 januari 2009
Trådstartare
#13
TT-Avant skrev:
*suck* jaja, lycka till du...

ska bara testa smile

Lev livet nu innan det är för sent

1 253 Inlägg
20 januari 2009
Trådstartare
#14
exlex skrev:
återcirkulationen är den som går till insugssidan efter luftfiltret. viktigaste är att plugga den ingången mot insuget och du borde kunna lämna själva dumpens utgång orörd om du bara vill höra hur det låter.

Värt att notera är att precis som du säger så kommer den gå konstigt när den dumpar ut det i luften, eftersom du släpper ut luft som luftmassemätaren säger ska finnas och komma in i motorn.

Ja precis ska dock bara testa så... vem vet den kanske går jättebra "Host" tongue

Lev livet nu innan det är för sent


Sök