3251
Sök

Hur många lågnivåkablar behövs?

77 Inlägg
21 januari 2009
Trådstartare
Hej! Har ett par Dls 6,5" högtalare som jag ska sätta frame i dörrarna å ska koppla till ett 4 kanals balupunkt på 800w.
2 av kanalerna ska brygkopplas å användas till bassarna, hur ska ja koppla till resterande 2 kanaler?
En kanal till ena högtalaren å den andra till andra högtalaren lr ska dom kopplas ihop på ngt sätt?
80w rms å 4ohm inpendens
Gäller siffrona för högtalarna tillsamans lr varje för sig själv?

Tacksam för hjälp/ Fredrik

Kom på en sak till. Räcker det med 2 låggnivåkablar alltså 2 kanaler lr måste jag koppla mellan alla fyra lr d e bara om man vill kunna styra ifrån stereon? Vilka ska ja då koppla till om d räcker med 2st lr d spelar ingen roll?
Senast redigerat av HateCrew666 (21 januari 2009)

21 761 Inlägg
21 januari 2009
HateCrew666 skrev:
2 av kanalerna ska brygkopplas å användas till bassarna, hur ska ja koppla till resterande 2 kanaler?
En kanal till ena högtalaren å den andra till andra högtalaren lr ska dom kopplas ihop på ngt sätt?

En kanal till varje högtalare, stämmer bra det. Du behöver inte koppla ihop dem på något sätt. smile

HateCrew666 skrev:
80w rms å 4ohm inpendens

De siffrorna gäller i så fall för vardera högtalare. smile

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
21 januari 2009
HateCrew666 skrev:
80w rms å 4ohm inpendens

Tacksam för hjälp/ Fredrik

Är det kit så är det per kit inkl. filter. (Mellanregister/Midbas och diskant)
Är det koaxial så är det för resp. högtalare.

Ledsen Dröni...ville bara utveckla ditt svar lite wink

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

21 761 Inlägg
21 januari 2009
Lonefox skrev:
ville bara utveckla ditt svar lite wink

Jag hade ingen tanke på kitsystem alls. Bra att någon håller ordning på undertecknad. wink

77 Inlägg
21 januari 2009
Trådstartare
OK Tack ska ni ha för hjälpen

77 Inlägg
21 januari 2009
Trådstartare
Kom på en sak till. Räcker det med 2 låggnivåkablar alltså 2 kanaler lr måste jag koppla mellan alla fyra lr d e bara om man vill kunna styra ifrån stereon? Vilka ska ja då koppla till om d räcker med 2st lr d spelar ingen roll?

Sök