3719
Sök

Återfå filer efter ominstallation av Windows XP *PROBLEMET LÖST*

Vägarnas Mardröm
9 Inlägg
23 januari 2009
Trådstartare
Hej Gorg. Nu har ja fått ett litet problem. När jag skulle uppdatera windows så låste den sig och enda sättet att få allt att funka var att "starta om" windows. Datorn gjorde säkerhetskopior på filer och sen startades allt om. Nu e alla mina bilder, filmer och musik borta. Alla program finns men dom en nästintill tomma. Finns alla mina bilder, filmer o musik bland säkerhetskopiorna o isf hur får ja tillbaka dom igen?

(de märks nog att ja inte fattar datorer allt för väl)hmm

Tacksam för hjälp!

* PROBLEMET ÄR LÖST, ALLA FILER HAR HITTATS. TACK ÄNDÅ *

Tack joonasponas för hjälpen:D
Senast redigerat av Lillslonken (24 januari 2009)

Våga Vägra Saab!
Rekondare på Eklunds Bilvård
www.eklundsbilvard.se

1 570 Inlägg
23 januari 2009
Start-program-accessories-backup-restore

Hmm, typ det enda jag kom på.

Ett tips för framtiden är att partionera upp hårddisken och spara det viktiga på en annan partition så kan du fixa och ominstallera windows på c: som du vill.

VW-nörd?
4 332 Inlägg
23 januari 2009
Var säkerhetskopiorna gjorda på samma disk som Windows låg på så var de ju förgäves. Kan försöka med recoveryprogram, men du kan nog ha råkat skriva över backuperna...

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
23 januari 2009
Jag ha haft samma problem din din och som du säger musik, bilder och filmer var borta. det är bara att glömma allting och börja från börja, det är borta.
Jag hade en del på en extern Lacie men förlorade ändå mycket, jag tror inte att det finns kvar i dator annars jag skulle vara mycket glad att hita ingen.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

71 Inlägg
23 januari 2009
Lillslonken skrev:
Hej Gorg. Nu har ja fått ett litet problem. När jag skulle uppdatera windows så låste den sig och enda sättet att få allt att funka var att "starta om" windows. Datorn gjorde säkerhetskopior på filer och sen startades allt om. Nu e alla mina bilder, filmer och musik borta. Alla program finns men dom en nästintill tomma. Finns alla mina bilder, filmer o musik bland säkerhetskopiorna o isf hur får ja tillbaka dom igen?

(de märks nog att ja inte fattar datorer allt för väl)hmm

Tacksam för hjälp!

Skaffa en extern hårddisk och ha som backup. Lycka till!smile

En signatur är en liten text som inkluderas i slutet på dina inlägg i forumet.

375 Inlägg
23 januari 2009
Finland skrev:
Skaffa en extern hårddisk och ha som backup. Lycka till!smile

Eller skapa 2 partitioner på samma enhet.
ex c: och d:
Installera windows på ex C:
och allt annat ska läggas på d:. Dvs foton, spel, program osv.

Craschar windows så är det bara formatera c: och allt finns kvar på d.
Virus brukar angripa c enheter, därav windows är där, så även där en säkerhet.
Händer det att hårddisken går sönder, så finns det större chans att rädda info från d:

nåväl. Tillbaka till topic.
Finns en del recovery program. Ej gratis, men finns ju sätt att få hem saker.
Dessa kan få tillbaka en del filer även om hårddisken varit formaterad. Men den kan inte ta tillbaka info om filer har skrivits över samma område.

Finns inga garantier om hur mycket den kan återställa. Det krävs även att man har , disket, USB minne eller annan håddisk tillhands så att informationen kan läggas där.

Vägarnas Mardröm
9 Inlägg
23 januari 2009
Trådstartare
När windows ominstalleras så är det väl bara originalprogrammen som finns kvar? Eller? För min sambos spel finns kvar på Skrivbordet. Och lite andra program som vi har installerat.

* PROBLEMET LÖST *
Senast redigerat av Lillslonken (24 januari 2009)

Våga Vägra Saab!
Rekondare på Eklunds Bilvård
www.eklundsbilvard.se

Sök