Klart det går, men du får bygga egna motorfästen som dom andra säger. Lite problem blir det i alla fall. Tex kommer nog fördelaren att ta i torpedväggen ifall den sitter bak på toppen. Ska du rakställa motorn får du sno tråget från B20.
Vidare blir det jobbigt med växellådan. Ska du behålla kopplingen från B234 så får du plocka med växellådan samma motor iom orignallådan i 140 har 10-splinesad axel ist för 22. Iofs kan du väl byta lamell till en 10-splines, men vem vill köra 4 växlat till den motorn? Dessutom tål inte M40-lådan så väldans mycket påfrestningar.
Byter du låda får du modifiera eller bygga ny växellådsbalk. Är det långspak på bilen får du antingen bygga lite snygga stag så du får långspak på B234ans låda eller kapa och svetsa lte för att få in kort spak.
Så det är inte bara bolt-on även om det ibland kan verka så. Är nog mycket jag inte har räknat upp som man måste göra.
Sök lite på 140, amazon och/eller sävarturbo-forumet. Finns många som gjort det
Man köper int nå nytt, man köper nå gammart som racklar så man lär sig nå