3193
Sök

Elstolar i en Saab 9-3 -01?

135 Inlägg
25 januari 2009
Trådstartare
Hejsan!

har en -01 ans 9-3 som sagt. har tidigare gamla tråka beigea klädseln.
Har nu fått tag på en komp. -01ans skålade aero inredning. Frågan lyder: kan man bara plugga in stolarna och få fram ström, för jag såg att det satt uttag för säkringar för elstolar men inga säkringar i.

någon som vet? eller är man tvungen att dra 12v på nytt?

När jag ändå har frågan uppe, är det samma airbagkablar i dessa?

tacksam för snabba svar!

OEM <3
6 957 Inlägg
26 januari 2009
Ingen har svarat på 6 timmar nu, så det bästa är väl att kontakta din närmsta saabverkstad.
Dom vet nog bäst. smile

Mvh

OEM <3

1 892 Inlägg
26 januari 2009
Jag är tveksam...
Han som jag köpte min 9-3a av  drog ström fron Cigguttaget, och hade en hängsäkring där,
förmodligen av en anledning att det inte fanns, Hur det är exakt på din bil kan jag inte svara på..  men testa att slå i en 20A säkring och testa med en multimeter om ström finns.
Lycka till nu Mvh/Mats

3 120 Inlägg
26 januari 2009
Har du kablar framdragna mer än till stolsvärme och airbag?

135 Inlägg
26 januari 2009
Trådstartare
vet att några använt sig av ciggtändarn som ström källa. men många av dom som gjort de visste inte ens att det fanns säkringuttag för elstolar, tänkte kolla om någon visst om de finns draget till stolarna så slapp man dra nytt. Och svaret på nästa fråga ang. kablar till något annat än airbag och stolsvärme vet jag inte, det jag frågar er nu!? Ang. att fråga saab har jag gjort, dom säger "hmm vet inte riktigt kan inte hitta något i EPC som säger ja elle nej, men kanske!?" haha joo klart jag kommer prova. Men undrar om någon har ett konkret svar JA/NEJ "utan du måste göra detta!"..=P

Sök