3367
Sök

Hej jag har beslut ångest! (Audi för 5-30.000)

130 Inlägg
11 augusti 2008
Trådstartare
Hejsan det är så här att jag hade tänkt att köpa en Audi mellan 5 000-30 000 men nu är då till mitt problem, vilken modell ska jag då välja? Dom jag är inne och kollar på är Audi coupé GT , Audi 80 2.3e quattro Audi 90 quattro (helst sedan eller coupé) och jag tänkte höra med er här då om ni kanske har kört/ägt en sådan bil och kan berätta lite hur roliga dom är smile och vad dom brukar ha för fel smile Tack på förhand

OEM <3
6 957 Inlägg
12 augusti 2008
En jobbarkompis har haft en audi 90 2.3 i 5 år nu, han håller gasen i botten jämt kan ja lova.
Den funkar än, Audis äldre 5:or är ju kända för att vara nästintill skottsäkra.
Så ja tkr du e inne på rätt spår va gäller motor i audin iaf smile

OEM <3

4 506 Inlägg
12 augusti 2008

Kan du andas kan du dö.

Körv
3 535 Inlägg
12 augusti 2008
Bjork skrev:
En jobbarkompis har haft en audi 90 2.3 i 5 år nu, han håller gasen i botten jämt kan ja lova.

Håller med Bjork! Hade nyligen en audi s4 med audifemman.. Och den är helt klart den bästa motorn jag haft i bilväg!

Truckdriving Man

Slav
1 454 Inlägg
12 augusti 2008
decib3L skrev:
Bjork skrev:

Håller med Bjork! Hade nyligen en audi s4 med audifemman.. Och den är helt klart den bästa motorn jag haft i bilväg!

Säker på att de var audifemman så de inte var volvo då? wink nä men åter till tråden.
90 Quattro coupé vet ja inte om du ska satsa på eftersom dom delar väldigt mkt delar med S2 och då stiger genast priserna på reservdelar, mer åt en 80 quattro då big_smile där har du en MYCKET rolig bil.

Tack till
Tompa för riktigt grym mappning, hör av er om ni behöver mer fart i en T5 eller T7 Saab.
Janne på Autoexperten Gävle
Jonas på Bakaxeldelar för niceprice på delar.

Försöker iaf
12 819 Inlägg
12 augusti 2008
Tjenare.
Du är helt klart inne på rätt spår.

Hade gärna tipsat dig om Audi 100 Tq oxå, snabba bilar som inte kostar så mkt. Och riktigt hållbara motorer.

Tror att du kan få mer hjälp om du reggar dig på www.nordicaudi.com och skriver lite i forumet där.
MVh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

2 118 Inlägg
12 augusti 2008
tror du kan få en 200tq 10v för under 30k med, men en coupe gt är en grymt skön bil att köra (en kompis har en sån), att tänka på med quattro (4x4) är att om du får punka på ett hjul så måste du byta alla fyra för att inte få onödiga slitage i fördelningslåda/diffar

D.i.l.l.i.g.a.f

Försöker iaf
12 819 Inlägg
12 augusti 2008
NJ_ skrev:
tror du kan få en 200tq 10v för under 30k med, men en coupe gt är en grymt skön bil att köra (en kompis har en sån), att tänka på med quattro (4x4) är att om du får punka på ett hjul så måste du byta alla fyra för att inte få onödiga slitage i fördelningslåda/diffar

Jämnför du en GT mot en 200 så slår 200`an Gt`n med hästlängder big_smile
Så sköna bilar att köra de mer lyxiga typ44 orna,

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

130 Inlägg
12 augusti 2008
Trådstartare
Jo men grejen med 100 och 200 är ju stora som hus längdmässigt och jag vill ha en lite kortare bil smile Hade en Volvo 960 innan och den var väl lite stor och 100 är väl större? Men en 5.a ska det vara annars låter dom inte lika gött smile

Audi 90 sedan finns det en modell där som har 2.3 motorn o 170 häst ?

96 Inlägg
17 augusti 2008
Jag lånar tråden lite då det verkar vara ett par audikunniga människor här! smile
Jag tänkte införskaffa mig en "familjebil" och har sett en Audi 100 2,8 quattro avant årsm. 92 och min fråga lyder som följer, vad är denna bils akilleshäl? en kompis sa att det främst var motorn som var taskig för att det var en v6a i den, men jag vet inte, har bara kört japs så skulle mer än gärna vilja veta lite mer, så ni audi kunniga, bra eller dåligt köp?

Reach for the sky, sky is the limit!

2 118 Inlägg
18 augusti 2008
te_wik skrev:
NJ_ skrev:

Jämnför du en GT mot en 200 så slår 200`an Gt`n med hästlängder big_smile
Så sköna bilar att köra de mer lyxiga typ44 orna,

Mvh Tommy

hehe nej nej, ingen jämnförelse där, sa bara att han kan få en 200 under 30k. samt att GT'n är en helgrym bil wink

D.i.l.l.i.g.a.f

130 Inlägg
21 augusti 2008
Trådstartare
oj trodde dog för ett tag sen men tydligen inte smile Jag är ju mest inne på Audi GT'n.. fast just nu finns det ju inga direkta exemplar som man vill köpa då.. hmm fanns 3st när man ville köpa men inte kunde..

2 665 Inlägg
21 augusti 2008
JA audi 90 20V har 170hk finns med o utan quattro, coupe eller sedan.

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!

96 Inlägg
26 januari 2009
Prövar här igen då frugan vill  ha en bil fort.
Vi har sett en Audi 2,3E avant årsm-92.
Den är nyligen besiktigad och skattad och en del saker bytta på den.
Men den har gått 32000 mil, och min fråga är, vad bör jag se upp för och har bilen gått för långt?
Har aldrig kört Audi så jag vet inte vad jag ska tänka på heller.
Vore mycket tacksam för svar!

Reach for the sky, sky is the limit!

Sök