Har letat lite efter Coilovers till min Bmw 328 E36 och har hittat priser allt från 24tusen och 9 tusen och det är ju en väldig skillnad.
Men nu har jag som sagt hittat ett par för 9000kr som kommer från XYZ racing Utdrag; Produktinformation
Coilover väghållningssats med bra kvalité och till ett överkomligt pris. Justerbar både fram och bak. Tillverkade för att stå emot rost och korrision. Bilen får en sportigare känsla och utseende och du behåller även komforten. Sänkningen är mellan 15-80 mm beroende på bilmodell.
Min fråga är om det är någon som använder dessa och verkligen kan rekommendera dessa eller är det bara skit grejor som håller en säsong max?
Du bör ej jämföra kit för 24.000kr med kit som kostar kring 8.000kr, tillverkade för helt olika användningsområden/användare. De billigaste instegsmodellerna hos Ksport/d2/XYZ kostar mycket riktigt kring 8.000kr, de flesta tillverkare har billigare modeller utav coilovers. Sen drar priserna lätt iväg beroende på inställningsmöjligheter, konstruktion, användningsområde, varumärke osv osv.
Ksport,D2,XYZ,mfl "lågbudget" märken är väl kvaliten det som får lida pga priset. Om dom är bra för dig har jag inte en aning om. Till Bana skulle jag Inte köpa någon av deras "snål" serier,då väljer jag tex KW/H&R mfl. Personligen skulle jag även till vanlig gatbil välja lite mer kvalitet än dom 3 som nämns (D2,XYZ,osv)