Har hört att man skall, iaf bör köra med återcirkulerande dumpventil på Subaru legacy/impreza turbo! Är de så? och varför i sådana fall!?
Ja, så är det väl. Pga att sprutet inte vet att du blåser ut luften, och då kommer den feta på blandning vid gassläpp. Sotar igen och bränner sönder katalysatorn i förtid.
Har hört att man skall, iaf bör köra med återcirkulerande dumpventil på Subaru legacy/impreza turbo! Är de så? och varför i sådana fall!?
Ja, så är det väl. Pga att sprutet inte vet att du blåser ut luften, och då kommer den feta på blandning vid gassläpp. Sotar igen och bränner sönder katalysatorn i förtid.
Gäller väl igentligen alla bilar med LMM. inte bara subaru.
Har hört att man skall, iaf bör köra med återcirkulerande dumpventil på Subaru legacy/impreza turbo! Är de så? och varför i sådana fall!?
Ja, så är det väl. Pga att sprutet inte vet att du blåser ut luften, och då kommer den feta på blandning vid gassläpp. Sotar igen och bränner sönder katalysatorn i förtid.
Okej! Tack så mycket! Så alltså bör man plocka bort katten om man skall köra med dump? men vad är det bra för, något praktiskt i det? tack på förhand!
Har hört att man skall, iaf bör köra med återcirkulerande dumpventil på Subaru legacy/impreza turbo! Är de så? och varför i sådana fall!?
Ja, så är det väl. Pga att sprutet inte vet att du blåser ut luften, och då kommer den feta på blandning vid gassläpp. Sotar igen och bränner sönder katalysatorn i förtid.
Okej! Tack så mycket! Så alltså bör man plocka bort katten om man skall köra med dump? men vad är det bra för, något praktiskt i det? tack på förhand!
Även om du tar bort katten så kommer toppen sota igen, Och man ska inte köra utan kat! Tänk på miljön!
Precis, alla bilar med LMM får knas i sprutet om man kör med öppen dump. Anledningen är att LMM håller koll på hur mycket luft som sugs in till motorn och eftersom en öppen dump släpper ut luft som LMM har mätt upp så blir det fel. Sprutet kommer skicka in soppa till luft som har dumpats = bilen går fett.
menar ni LMM i luftmassemätare eller LMM i luftmängdsmätare. för jag menar, den med klaffa, håller ju för dump? menar öppen dump är ju inte särskillt ovanlig på gammla volvos till exempel
i will make you a offer, you can't refuse... //Vito Corleone