3310
Sök

-_-

11 Inlägg
9 februari 2009
Trådstartare
-_-
Senast redigerat av Stooffee (10 april 2009)

8 156 Inlägg
9 februari 2009
Swedenrockers skrev:
Dessa är parallellkopplade, och högtalarkablarna går från stereon till diskanten, sedan vidare ut i dörren.
Fram kör man lämpligtvis med ett kitsystem eller driver minst ett av paren på steg.

Du menar nog tvärtom. Att dom är kopplad i serie efter varandra. Dvs seriellkopplade. Men det du beskriver låter helt rätt annars.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

8 156 Inlägg
9 februari 2009
De flesta 6.5" kit passar bra där bak. Där fram skulle jag föreslå ett par triusar. Ganska så imponerad av ljudet från dessa. Finlir wink
Jag skulle nog satsat på att flytta bak JVC 6.5:orna och köpt ett par riktigt bra 6.5":or att ha som framsystem.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.

8 156 Inlägg
9 februari 2009
Swedenrockers skrev:
Phaetoon skrev:
Swedenrockers skrev:
Dessa är parallellkopplade, och högtalarkablarna går från stereon till diskanten, sedan vidare ut i dörren.
Fram kör man lämpligtvis med ett kitsystem eller driver minst ett av paren på steg.

Du menar nog tvärtom. Att dom är kopplad i serie efter varandra. Dvs seriellkopplade. Men det du beskriver låter helt rätt annars.

Tack för omtanken, men jag menar parallellkopplade.

http://www1.garaget.org/gallery/archive/79435/566379_zxh4wx.jpg

Låter rimligt.
Jag bara drog upp det enklaste möjliga elschemat i huvudet och utgick ifrån det. Då lät det mest som seriellkoppling och om man då kopplar ur en högtalare så skulle alla resterande högtalare i serien också dö.

Ibland så har jag underbar logik. Häller upp ett glas Coca Cola och mäter blodsockret wink

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.

8 156 Inlägg
9 februari 2009
Som jag har för mig så är det bara högtalare i dörrarna och i instrumentbrädan på Golf 3:an.
Det kan ju vara omkopplat så att kablaget till 6.5":orna i dörrarna numera går till hatthyllan istället och att kablaget till 6.5":orna i dörrarna är skarvat från kablaget till högtalarna i instrumentbrädan?

Colan smakade underbart, vilket innebär att mitt blodsocker var lågt.
Det smakar bara socker annars.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.

Sök