2738
Sök

Volvo 850Glt - 97 oljelampan lyser..

2 644 Inlägg
12 februari 2009
Trådstartare
#1
Tja tja! Var tvungen att ha tag på en bil fort som jag kan åka med tills på fredag då jag ska till stockholm och bo på hotell osv.. vill inte åka sierra dit sad Så jag åkte till örebro och hämtade en 850Glt 97a provkörde den ordentligt körde motorväg och allting så den vart riktigt var och såg bra ut , gick som en klocka i motor och låda så det var inget att prata om bara att köpa!

Sen nu till det tråkiga.. när jag kom till ungefär ljusfallshammar började oljelampan lysa.. så åkte till finspång och köpte olja fyllde på så sluta den lysa.. sen börja den lysa i sonstorp åkte till finspång och köpte olje fyllde på fast det redan var tillräckligt i.. sen körde jag kom till finspång så började lampfan blinka sen lysa hela tiden så då stängde jag av bilfan och gav upp..

Det är massa olja i så det är inte problemet!

nån som har nått tips hur jag ska gå till väga ? vill inte åka sierra till stockholm sad

Man ser ju hur det går när man ska bli hederlig och åka volvo..............

Johan Lindgren

2 644 Inlägg
12 februari 2009
Trådstartare
#2
Hur ska jag göra ? var ska jag börja ?

Johan Lindgren

351 Inlägg
12 februari 2009
#3
Det låter knepigt?Okej ja är inte så haj på motorer själv,men läcker den olja någonstans?.Men som andra såger till mig ibland,de är ju att lämna in den och felsök vad problemet är.De kanske inte är till sor hjälp kanske,men ja undra ifall du kan kolla oljestickan.Tänkte på att du fyllde på massa olja,så de kan ju bli ett jävla tryck i motorn då kanske?

Hoppas andra kan fylla i lite här med mer tips åt dig=)

Dansken

47 Inlägg
12 februari 2009
#4
Givaren kanske börjar ge upp bara?
Senast redigerat av Enkan (12 februari 2009)

I bury those cockroaches!

371 Inlägg
12 februari 2009
#5
Köp en extern oljetrycks mätare och koppla in. då ser du om du har oljetryck eller ej. börja med det iaf


2 Inlägg
12 februari 2009
#6
Lindgren_ skrev:
Tja tja! Var tvungen att ha tag på en bil fort som jag kan åka med tills på fredag då jag ska till stockholm och bo på hotell osv.. vill inte åka sierra dit sad Så jag åkte till örebro och hämtade en 850Glt 97a provkörde den ordentligt körde motorväg och allting så den vart riktigt var och såg bra ut , gick som en klocka i motor och låda så det var inget att prata om bara att köpa!

Sen nu till det tråkiga.. när jag kom till ungefär ljusfallshammar började oljelampan lysa.. så åkte till finspång och köpte olja fyllde på så sluta den lysa.. sen börja den lysa i sonstorp åkte till finspång och köpte olje fyllde på fast det redan var tillräckligt i.. sen körde jag kom till finspång så började lampfan blinka sen lysa hela tiden så då stängde jag av bilfan och gav upp..

Det är massa olja i så det är inte problemet!

nån som har nått tips hur jag ska gå till väga ? vill inte åka sierra till stockholm sad

Man ser ju hur det går när man ska bli hederlig och åka volvo..............
hej. något av dessa fel (kan de vara)...

Låg oljenivå/fel olja
Oljetrycksgivare trasig
Dålig oljepump eller slitna lager
För hög arbetstemp
Oljetryckets säkerhetsventil defekt
Igensatt oljesil.


2 644 Inlägg
12 februari 2009
Trådstartare
#7
Jag bytte oljetrycksgivaren idag..

Sen bytte jag olja och filter..

Man kan åka ett bra tag sen börjar den blinka och lysa.. verkar som att när oljan blir varm släpper trycket för oljan pressas igenom nånstans där den inte ska..

Johan Lindgren


Sök