3906
Sök

Byte av ratt med airbag till en utan

89 Inlägg
8 februari 2009
Trådstartare
vill byta min orginal ratt på min mercedes e220t 94a till en träratt utan airbag hur ska jag gå tillväga så inte airbagen smäller mig rakt i kakhålet när jag ska byta och var sitter skruvarna rå ratten?

86 Inlägg
8 februari 2009
det jag vet som en bra start är att koppla ur batteriet wink

Bly fot? Nej bara tung på gasen

1 853 Inlägg
8 februari 2009
Kör skyddsglasögon och hörselskydd då du plockar bort den.... samt batteriet ur kopplat...

Jag har hört att man kan spräcka trumhinnorna om airbagen går av.. vet inte om det är sant eller ej men känns dumt att chansa smile

sedan fixa ett airbag motstånd att koppla in annars blir det kanske anmärkning på besiktning...

lycka till

/mvh soyd

Avstängd
56 Inlägg
8 februari 2009
då lånar jag lite här...  jag vill ha likadan ratt som  PutteZ ska ta bort i min mercedes w124
som inte har airbag, hur fan ska man bära sig åt ?

16 197 Inlägg
8 februari 2009
koppla ur battteriet sen e de bara å ta bort den..

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
9 februari 2009
soyd skrev:
Kör skyddsglasögon och hörselskydd då du plockar bort den.... samt batteriet ur kopplat...

Jag har hört att man kan spräcka trumhinnorna om airbagen går av.. vet inte om det är sant eller ej men känns dumt att chansa smile

sedan fixa ett airbag motstånd att koppla in annars blir det kanske anmärkning på besiktning...

lycka till

/mvh soyd

finns inga krav på att SRS systemet ska funka vid bes går även och läsa nånstans på bilprovningens sida

men de är helt klart störande att tex varningslampan börjar lysa när den är borta .
men inget krav på att de ska funka

86 Inlägg
16 februari 2009
kom på en sak,vänta en timme typ efter du har kopplat ifrån batteriet,det sägs att det kan finnas lite "backup" system en stund efter wink

Bly fot? Nej bara tung på gasen

1 142 Inlägg
16 februari 2009
Corleone-rider skrev:
då lånar jag lite här...  jag vill ha likadan ratt som  PutteZ ska ta bort i min mercedes w124
som inte har airbag, hur fan ska man bära sig åt ?

är väll bara att kasta i den.... ja satte i en 940 ratt igår med airbag... funkar kalasbra

Sök