3560
Sök

Körkortsindargning?

183 Inlägg
19 februari 2009
Trådstartare
Tredje gången jag får böter för ondöigt störande i trafik med motordrivet fordon. Har haft körkort i ett år typ, finns det risk att dem drar kortet nu?
Mvh

1 948 Inlägg
19 februari 2009
Till att börja med e jag väldigt nyfiken på vad "onödigt störande i trafiken" e för något smile vad har du gjort när dom bötfällt dig för detta?

Och sen e det väll så att vid 3 st böter under 2 år så går ärendet till länsstyrelsen? och isånna fall får du en chans att yttra dig innan dom fattar något bestlut...

3 059 Inlägg
19 februari 2009
Kan ju hoppas på de.. Är ju inte mogen för körkort om du fått böter 3 ggr på ett är för onödigt störande.

183 Inlägg
19 februari 2009
Trådstartare
Nja en gång så kom på mej när jag spekade lite hehe, de andra två gångerna så har det varit p.g.a. bilen låtit som ett flygplan, inga direkta grova grejer men ändå.
jo jag har hört att dem skickar det till länstrylelsen, men är det enkelt att klara sig för dem?

183 Inlägg
19 februari 2009
Trådstartare
Satt själv och tänkte på det men jag har såklart mina ursäkter hehe, ska ta det lite lugnare hädanefter och fixa mitt jä**a avgasör^^

Fire And Silk
2 254 Inlägg
19 februari 2009
Celica89 skrev:
Nja en gång så kom på mej när jag spekade lite hehe, de andra två gångerna så har det varit p.g.a. bilen låtit som ett flygplan, inga direkta grova grejer men ändå.
jo jag har hört att dem skickar det till länstrylelsen, men är det enkelt att klara sig för dem?

Vad är speka för något?

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

183 Inlägg
19 februari 2009
Trådstartare
Finns väl olika benämmningar för det sammanhanget hehe, speka= hjulen släpper på grus, burna= däck släpper på asfalt. Så har jag alltid lärt mig i vilket fall

378 Inlägg
19 februari 2009
Tycker ju själv att det är kul att leka och så.
Men så man bäddar får man ligga lite också.

Har själv lekt en del, men ändå tagit det lugnt under prövotiden.
Skönt att den tiden är över nu.

Men det är som sagt tidigare. länsstyrelsen får upp information och du har rätt att yttra dig.
Men ett råd är att använda dig av lite mognare ord än speka vid samtal med dem.

// KimpaaBooY

157 Inlägg
19 februari 2009
Länsstyrelsen är inte och leka med.

3 059 Inlägg
19 februari 2009
Speka va ju nått nytt.. ALDRIG hört i det sammanhanget.. det heter ju samma sak på grus.. spinna, burna, sladda..
Trodde du stavat fel och att det skulle vara spela..
Speka är ju bara nått lokalt slangord. Antar att du kommer från blekingetrakten eller ronnebytrakten eller iallafall i närheten.
Senast redigerat av Smajly (19 februari 2009)

1 488 Inlägg
19 februari 2009
Efter 3 gånger så skickas det alltid till länsstyrelsen, samma gäller vid fortkörning. Snälla brukar de sällan vara smile

273 Inlägg
20 februari 2009
Kwek skrev:
Länsstyrelsen är inte och leka med.

big_smile

183 Inlägg
20 februari 2009
Trådstartare
Jo stämmer fint jag är ifrån Blekinge. Måste säga att jag tycker det är lite väl fördomsfullt att vissa hoppas att man blir av med kortet sad, anser väl själv att det är lite väl med 3 böter på ett år men anser också att det finns mycket värre idioter på våra vägar, isåfall kan man ju plocka de flestas körkort och antagligen har de flesta här på garaget nån gång också lekt, kört för fort eller gjort nåt annat olagligt i trafiken? Det handlar om trasiga avgasrör och att jag burnat på en grusväg.

67 Inlägg
20 februari 2009
jo,men antingen kunde valt en annan plats, samt det va ingen som tvingat dig att burna eller dra omkring med avgasrör.
Borde ju ha lärt dig nåt efter 2 böter tycker man =P

visst finns det andra nötter i trafiken me. en mindre är alltid en mindre om man ser på viset.
Men tråkigt är det alltid när någon blir av me kortet.

Har du prövotid kvar?
Tror inte ja såg nåt om det här.
Isåfall får du ta om kortet, eller så blir du av med det minst 3 mån upp till 3 år =P

bäst
319 Inlägg
20 februari 2009
kompisen blev av med et för såna grejer dock kan jag inte säga hur många tillfällen det va.

Sök