hej, jag upptäckte idag att det knakar när jag svänger fullt till vänster, även vid stillastående. Låter nästan lite som att det är gummi som gnids mot varan. nån som varit med om detta ? tacksam för svar
trodde det först, men jag o farsan var ute o rattade o lyssnade när den stod stilla, o det låter mer som en bussning faktiskt... sitter det inte bussningar i k-stagen som brukar bli slut ?
jo, men den är helt ny...typ 500 mil, o ja provade o gunga o det lät inget...ljudet kommer från hjulhuset, har inte lokaliserat, men ja tror på ett k-stag
nu var jag ute o provkörde bilen för att lyssna ordentligt. o det låter ganska krig när man ligger svänger vänster, även vid stillastående. o sen när man åker där det är guppigt så låter det ännnu värre , fast från höger sida tkr jag iaf. är dt k-stagen ? väldigt tacksam för svar. lägger upp en film så ni kan kika o lyssna på missljude
vad fan kan det vara då? blir tokig.....styrled? för det gnisslar när man åker i gupp o svänger samtidigt oxå. eller är det nåt med fjädringen?
Kan va en styrled/spindelled som knakar. Ta en träpinne och sätt emot där du tror det kan komma från, sen lyssnar du i änden på pinnen så hör du ganska väl vart det är, ( pinnen funkar som ett stetoskåp) Använd helst en rund pinne, ett par cm i diameter!