Zachry X3M 12" baspaket ?

Alpinabiturbo Kulan
25 februari 2009 · 1 435 Inlägg

Ja tror Lonefox va ironisk, om man bortser från att det är säkringar på basarna så är endå x3m-120dvc en bra bas, som inte kommer göra dig besviken.

BMW 535D Touring "Carbonschwarz" (2006)
BMW 320D Touring "Titansilver" (2008)
BMW 740ia "Aspensilver" (1997)
Finsken1
25 februari 2009 · 33 Inlägg

Kollat lite på Impact paketet och det värkar intressant. skulle det vara ett bättre paket?
sen blir det mycket tryck så man känner det i bröstet med den 10''aren? den är ju trots allt ganska så liten..

Alpinabiturbo Kulan
25 februari 2009 · 1 435 Inlägg

Båda paketen är väldigt prisvärda, dock lämnar Zachry steget mer effekt enligt specsen.

BMW 523ia "Aspensilver" (1996)
BMW 740ia "Aspensilver" (1997)
BMW 535D Touring "Carbonschwarz" (2006)
Lonefox Bad music kills good sound
25 februari 2009 · 7 241 Inlägg

ChriZtoffer skrev:

Lonefox skrev:
Nej NEJ NEEEEEJ.....det sitter ingen säkring i basen Kimmo........*suck*
Kan du INGENTING? wink

Det sitter säkring i STEGET big_smile

Med en säkring på basen så riskerar den att ge sig när som helst och till vilken nytta? Nej....aldrig säkring till basen big_smile (Tror det blev lite syftningsfel från din sida Kimmo wink )

Det står faktist att det sitter en säkring i basen! tongue "X3M basarna har 25 Amp säkringar för att eliminera överbelastning". Väldigt konstig idé där men men.

Läste bara om paketet och kikade dessutom på bilden.....hm....jo konstig idé där tycker jag men tja. Finns de som har haft stavlampor i delningsfilter som överbelastningsskydd.....
Dock ser jag det snarare som en sak till i kedjan som kan försämra ljudet...men uppenbarligen fungerar det, annars hade de inte satt dit dem. Well well.....

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
Finsken1
25 februari 2009 · 33 Inlägg

http://www.brc.se/sortiment/artikel.asp … ;VGR=U4000  hittade ett annat slutstegorginalpriset på detta slutsteg e 3600 kr.. kan det vara bättre än impact steget? och vad menar dom med att det ska användas till att driva 2 bashögtalare ? man kan väll lika väl använda en?

Alpinabiturbo Kulan
25 februari 2009 · 1 435 Inlägg

Ja de går fint att driva en bas med de steget, dock ska basen ha 2x4 ohms spolar för att det ska bli optimalt.

Dock är inte MDS steget mycket att hurra för..

Finsken1
25 februari 2009 · 33 Inlägg

inte ? mycket effekt och kraftigt rabbaterat pris. tror du att inpact steget e bättre?

Finsken1
25 februari 2009 · 33 Inlägg

så mds eller impact?

Alpinabiturbo Kulan
25 februari 2009 · 1 435 Inlägg

Det steget ger garanterat inte 800 watt rms i 2 om när man mäter upp det, MDS är kända för att sälja steg som är överspecade och av dålig kvalité.

Vid val mellan MDS eller Impact måste jag säga Impact helt klart, dock rekomenderar jag Zachry paketet du kikade på först.

Finsken1
25 februari 2009 · 33 Inlägg

okej smile tack då vet jag din åsikt smile någon annan zachry, impact eller mds steget ?

volvo_karlsson Däckmissbrukare
25 februari 2009 · 87 Inlägg

kör på Zachry paketet tycker jag, har använt deras grejor länge nu, och är grymt bra ljud i grejerna.

volvo_karlsson - Pysen
Finsken1
25 februari 2009 · 33 Inlägg

känns bara som att det e snuskigt mycket rabatt på slutsteget för tilfället...

Finsken1
25 februari 2009 · 33 Inlägg

sen alltdethär med att det var säkring i basen.  gjorde det något överhuvud taget?

volvo_karlsson Däckmissbrukare
26 februari 2009 · 87 Inlägg

jag har agrig sett nån säkring i mina basar i alla fall, har ett par nya 10er nu men, såg ingen säkring på dom gamla heller enda med dom att pappkonen på innsidan släppte på bägge, men det var bara att limma om dom, har inte lyckats att bränna nån av deas basar än fast dom får spela väldigt hårt.

volvo_karlsson - Pysen
Finsken1
26 februari 2009 · 33 Inlägg

blir impact paketet tror jag nästan helt säker

dbjanoz
27 februari 2009 · 1 785 Inlägg

k1mm0 skrev:
själv skulle jag aldrig köpa en bas med inbyggd säkring tongue

Kan ju vara en bra bas för de som inte vet var gränsen går.

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang