2998
Sök

Biltema stötdämpare sportbil

5 Inlägg
25 februari 2009
Trådstartare
Tjenare. Precis skapat en användare så hoppas jag gör allt rätt:D
Jag har en Seat Ibiza Gti 16v o ja behöver byta stötdämpare.
Tänkte kolla vad ni vet om stötdämparna från biltema om de e bra eller ej.
Kostar 300kr och står att de ska hålla för vanlig körning.

Självklart kör jag rätt hårt och vill ju inte att dom ska gå sönder efter ett år. Men tänkte se vad ni visste om biltema stötdämparna. Det är bak jag ska köpa.

Sen om Spacers är bra från biltema då jag behöver få ut däcken 5mm smile

2 Frrågor, 2 svar tack!

Larssa91
25 februari 2009
inge fel på biltema. dämparna håller mkt bra. och spacers funkar aldeles prima smile

5 Inlägg
25 februari 2009
Trådstartare
Okej, har du kört med dom ett tag? Något som brummat med dom ett par ?

Larssa91
25 februari 2009
hade biltema dämpare på en volvo 440 i ca 4år. sålde den med dom också. inge problem under den tiden..

vinnarskalle!
907 Inlägg
25 februari 2009
finns det ingen komplett katalog från biltema på internet? jag skulle vilja veta vad spacers kostar..

Herr
1 722 Inlägg
25 februari 2009
stefansson99 skrev:
Tjenare. Precis skapat en användare så hoppas jag gör allt rätt:D
Jag har en Seat Ibiza Gti 16v o ja behöver byta stötdämpare.
Tänkte kolla vad ni vet om stötdämparna från biltema om de e bra eller ej.
Kostar 300kr och står att de ska hålla för vanlig körning.

Självklart kör jag rätt hårt och vill ju inte att dom ska gå sönder efter ett år. Men tänkte se vad ni visste om biltema stötdämparna. Det är bak jag ska köpa.

Sen om Spacers är bra från biltema då jag behöver få ut däcken 5mm smile

2 Frrågor, 2 svar tack!

Kör du med spacers så bär du ha längre hjulbultar, risk finns att dom kan gå av efter lite inspirerad körning!

There's no need to fear, UNDERDOG is here!

Larssa91
25 februari 2009
Casy skrev:
finns det ingen komplett katalog från biltema på internet? jag skulle vilja veta vad spacers kostar..

http://biltema.ecbook.se/biltema/se/

2 924 Inlägg
25 februari 2009
Finns det olje- och/eller gasstötdämpare till din bilmodell från Biltema?

Låter som du bör köra på gasstötdämpare men det kanske det sitter standard på din bil t.o.m?

Ett annat tips är www.chassit.se

~ Life is short, have FUN! ~

5 Inlägg
25 februari 2009
Trådstartare
peegee skrev:
Finns det olje- och/eller gasstötdämpare till din bilmodell från Biltema?

Låter som du bör köra på gasstötdämpare men det kanske det sitter standard på din bil t.o.m?

Ett annat tips är www.chassit.se

Jag har oljedämpare original . ( tror ja )
Jag åkte dit på besiktningen att de läckte iaf^^ så de känns som att ja bör ha oljedämpare

70 Inlägg
25 februari 2009
Casy skrev:

Spacers på biltema 5mm kostar 30kr för 2st, och dom funkar skit bra. Kör själv med 4par bak på varje sida så jag får ut R fälgarna 2cm:) fram kör jag 3st så jag får ut dom 1,5cm. Har självklart längre hjulbult än orginal också annars finns det inte mkt att skruva hjulmuttrarna på;)

5 Inlägg
25 februari 2009
Trådstartare
Nu fick jag syn på biltema att det står ( ej 16v ) så de verkar skita sig iaf. Eller va säger ni

99 Inlägg
27 februari 2009
Jompan- skrev:
Casy skrev:

Spacers på biltema 5mm kostar 30kr för 2st, och dom funkar skit bra. Kör själv med 4par bak på varje sida så jag får ut R fälgarna 2cm:) fram kör jag 3st så jag får ut dom 1,5cm. Har självklart längre hjulbult än orginal också annars finns det inte mkt att skruva hjulmuttrarna på;)

Oj...
Det där är rent sagt farligt ! Köp en riktig spacer som man drar fast på navet med dom måtten istället.

Sök